O VIATA SIMPLA

Am ales sa traiesc o viata simpla(nu-i spun austera pentru ca nu e), iar o astfel de viata, la nivel material, marturisesc, e foarte usor de acoperit. Cine ne-a adus aici se ocupa de toate nevoile ce apar. Avem suficient pentru fiecare moment in parte, fara exceptie. Asta e o lege a Universului de care merita sa ne indoim la fel de putin ca de cea a gravitatiei.

De ce nu-i e nimanui frica sa nu cada de pe coaja Pamantului? Pentru ca ni s-a spus, de mici, ca exista o forta care ne tine sa nu plutim in spatiu. De ce nu credem ca tot printr-o lege avem la dispozitie permanent resursele infinite ale Vietii? Doar pentru ca ni s-au spus alte povesti cu care noi am creat(pentru ca avem o imensa putere) o realitate a lipsei.

IIsus ne-a zis:

Căutaţi la păsările cerului, că nici seamănă, nici seceră, şi Tatăl vostru le hrăneşte pe ele” (Mt 6, 26). „Socotiţi crinii câmpului că nu se ostenesc şi nici Solomon nu s-a îmbrăcat ca unul dintr-aceştia” (Mt 6, 28). „Căutaţi mai întâi Împărăţia lui Dumnezeu şi acestea toate se vor adăuga vouă” (Mt 6, 33).

Pe sub rezistentele de suprafata, ceva in mine rezoneaza tare la ce-a spus. Simt ca a vorbit in cunostinta de cauza. Am decis,  sa fac o proba, sa ii urmez indemnul.  Pe mine si pe altii la fel de derutati i-am tot ascultat. Unde am ajuns? Am ajuns intr-un loc unde nu mai am ce pierde si pot incerca o cale diferita.

Pe ea sunt. Nu mi-a lipsit in nici o zi nimic, n-am avut nevoi neacoperite, sau dorinte lasate balta, n-am experimentat lipsa, saracia, abandonul. Singura m-am simtit doar cand am crezut ca sunt, disperata doar cand mi s-a facut frica, slaba cand mi-am pierdut increderea. Miracolele nu au grade de dificultate si nici criterii de merit. Ele se intampla spontan, natural, celor care le accepta. Totul e sa nu judeci, sa stai deschis, linistit, sa vezi limpede, pentru ca Dumnezeu iti da oportunitati. Ii place grozav sa se joace cu tine, sa participi, sa fii viu. Face totul cu dragoste, gata sa te sprijine, sa te prinda cand cazi. Jocul asta nu implica nici un pericol, nici o smecherie, nici o umbra de judecata. E doar un joc de dragul jocului.

De aceea, ce scriu nu e o pledoarie pentru pasivitate, ci pentru a fi.

Pentru ego a fi nu inseamna nimic. Ce-i aia sa fii? Pentru el a face are valoare. Cum functionam intr-o lume construita de ego, fiintatul pare pura pierdere de vreme, lene, apatie. Pare ca daca ne oprim din facut, viata noastra cea plina de nevoi inchipuite o sa stea in loc sau doamne fereste, o sa dispara. De obicei aici apare un acces de frica, IQ-ul iti scade pana la nivelul de oligofren(cica a fost masurat si asa de tampiti ne facem cand ne e frica) si aaaa, aaa…mai bine nu ma mai gandesc, ma duc sa manac ceva, sau imi cumpar ceva dragut.

A fi inseamna acceptare a tot ce vine spre tine, nu lipsa actiunii. Poti face lucruri, de fapt esti mereu pus la treaba intr-un fel sau altul, dar se schimba perspectiva, starea ta interioara, motivatia. Nu mai opui rezistenta. In loc sa te intrebi de ce sunt in situatia asta(buna sau rea, nu conteaza) intreaba-te cum traiesc experienta.

E minunat cand Viata nu te gaseste ocupat cu “ale tale”, cand esti dispus sa traiesti ce-ti aduce in mare ei intelepciune, liber de trecut si de preocupari privind viitorul. De fapt asta inseamna sa fii in imparatia lui Dumnezeu. Ea se numeste CLIPA.

11092563_10206623033954962_871318776_n

 

One thought on “O VIATA SIMPLA

  1. De anul trecut am decis ca Simplitatea e o energie…o stare magica….divina!…e Adevar!….Ego-ul nu crede in simplitate….totul e complicat pt cel condus de ego….Sa fii simplu e complicat pt ego!

Leave a Reply

