OBSERVA-ACCEPTA-ALEGE CONSTIENT! 1. Hainele

Astia ne fac haine ca pentru morti, ma aud comunicandu-mi cu voce tare perplexitatea in timp ce calc o bluza care are pe eticheta un nume respectabil. Partea din fata e dintr-un material cat de cat, dar spatele nu-i decat o bucata de bumbac gata scalambaiat dupa prima spalare. Deci sa se vada putin, sa para bine, sa creeze iluzia. Nu mai e vorba de placerea personala, de bucuria unui lucru cu adevarat frumos, bine facut, de satisfactia unui mic detaliu interior pe care n-o sa-l vada poate nimeni in afara de tine, dar tu esti fericita stiind ca exista?

Nu. Si nici nu poate fi altfel. Cine face parte din masinaria asta vede cifre nu oameni, cauta profit nu bucurie, alege cele mai mestesugite asocieri de cuvinte si imagini cu care sa ne tina mereu doritori(deci mereu nemultumiti de ce avem) acoperind cu ele lipsa de valoare, vrea cat mai mult cu orice pret. Atunci de ce ma mir si mai ales de ce as avea asteptari cand stiu cum stau lucrurile? ACCEPT.

Intru in magazine doar ca sa studiez fenomenul.

OBSERV. Nu-mi pot lua mintile nici cu culorile moarte, nici cu plasticul, nici cu tivurile strambe, nici muzica la maxim care zbiara sa te duci cu capu’, iar parfumul care ar trebui sa ma atraga ma scoate repede de-acolo.

Toate au rostul lor, ar fi inutil sa ma lupt cu “sistemul”, sa ma vait ce vremuri traim, ce se duce lumea de rapa, desi o parte se duce. Ar fi o nebunie sa nu existe dezintegrarea, iar mie nu-mi e frica de ea. Sunt doar un martor. Un martor constient. Imi exercit din plin drepturile naturale –puterea de a alege si libertatea de a fi, fara sa ma vand ca forta de productie.

La modul practic, imi cumpar haine doar cand e strict necesar. Prefer feira da ladra, sau tiganii din targ care sunt un fel de sanitari ai comertului- gestioneaza stocuri imense de solduri. La ei poti gasi ori lucruri mai vechi lucrate bine, sau lucruri noi pe foarte putini bani. Altfel reciclez si reinventez ce am deja. In casa la noi functioneaza un sistem de troc. Periodic ne organizam dulapurile si punem la dispozitie ce nu mai purtam ca poate altcineva gaseste haina respectiva draguta sau utila. Placerea e aceeasi.

Cred ca pasul urmator e sa-mi fac propriile haine. Cand am fost acasa in iarna, am vazut la MTR valatuci de panza tesuta in casa si mi-a suras ideea.

Ma incanta tehnica japoneza Sashiko. Timp am, asa ca si asta poate fi o alternativa.
japon-miguel_390-2

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “OBSERVA-ACCEPTA-ALEGE CONSTIENT! 1. Hainele

  1. Ai deplina dreptate, sunt jenante hainele de prin magazine, am fost si eu la o tura de shopping, asa la prima vedere parea totul dragut, dar cand am pus mana m-a luat cu fiori; materialul era sub orice critica…iar pretul, invers proportional cu calitatea… din pacate la noi inca se crede ca haina face pe om, haina trebuie aleasa in conformitate cu trendul si eticheta, si uite asa retailerii isi permit sa vanda aici fel de fel de oribilitati, atat vreme cat exista cerere…

    • Atata vreme cat oamenii dorm, cat nu-si pun intrebari, cat nu sunt dispusi sa vada mai incolo de maruntul nevoilor personale, si alea induse de altii. Dar totul e asa cum trebuie sa fie, critica nu rezolva nimic. Singurul consum util de energie e cel in a ne cunoaste, fiecare pe el insusi, dupa aia mai vedem… 🙂

Leave a Reply

