RITUALURI DE FRUMUSETE – 0 CHIMICALE

Sunt ani buni de cand nu mai cumpar reviste pentru femei. Din cand in cand rasfoiesc cate una la Fnac sa vad cum mai e prin lume. Dresaj, dresaj, dresaj. Se cultiva nemultumirea de sine si se dau, pe pagina urmatoare, solutii artificiale, chimice.

Ce inseamna sa fii, pana la urma, o femeie ingrijita, o femeie multumita de tine?

 

 

Raspunsul meu e – o femeie constienta.

Din constienta se nasc solutiile, ideile, caile de a rezolva un lucru si ele nu sunt nici adictive, nici invazive, nici pe jumatate, nici ale celorlalti, nici generatoare de alte nevoi.

Am avut ani de zile o problema cu pielea capului. Nici un fel de sampon nu-i facea bine, oricat de medicinal, de suav, de presupus inofensiv ar fi fost, imi dadea o reactie violenta. Am gasit pana la urma unul fara de care nu mai puteam trai. Incercarile de a ne desparti se lasau cu o saptamana doua de sperante dupa care era teribil si ma intorceam repede, repede la el.

Constienta de viciul asta, cu dorinta de a ma elibera am cerut o solutie. Asa imi cade sub ochi un articol al unei jurnaliste care face un experiment de o luna spalandu-si parul doar cu bicarbonat de sodiu, clatindu-se cu otet de mere. Eu cu bicarbonat mai incercasem sa ma spal dar intr-o forma gresita. Cheita din articol a fost ca ea in loc sa puna bicarbonatul direct pe scalpul ud facea intai  o solutie de bicarbonat cu apa. Incerc asa. Intr-un borcan de 400 gr pun 4-5 lingurite cu varf de bicarbonat, adaug apa calda, si amestec bine. In loc de abrazivul cu care imi zgariam pielea la prima incercare acum ma spal cu un lichid matasos. Daca bicarbonatul nu s-a dizolvat complet mai pun apa, apoi frectionez bine si clatesc. In acelasi borcan pun otet de mere, completez cu apa, inchid bine ochii ca ustura rau, si-l torn in par, clatesc iar.

Sunt doua luni de cand ma spal asa. Pielea nu mai are nici o reactie adversa. Doua luni fara chimicale, departe de samponul minune caruia ii multumesc ca mi-a fost solutie provizorie cat mi-a fost.

O gaselnita naturala am si pentru culoare. Acum cativa ani decisesem sa nu-mi mai vopsesc parul, dar el e foarte creativ asa ca de la sine imaginatie se colora diferit in diverse parti ale capului. In partea din spate prefera sa cresca roscat vulpe, desi in crestet era gri metalic, iar in laterale blond de-a binelea. L-am lasat sa se distreze o vreme, insa m-am surprins dand tarcoale rafturilor cu vopsele cautand-o pe aia mai putin toxica in ideea de a-l uniformiza. Mesajul salvator vine tot printr-un articol care prezenta nenumaratele utilizari ale miraculoasei ape oxigenate. Asa ca dupa ce ma spal pe cap,  pulverizez apa oxigenata la radacina parului inca umed, pieptan bine si ma duc pe terasa sa-l usuc la soare. Fac asta de 2-3 ori la rand dupa care nu mai e nevoie pana nu se vede iar diferenta de nuanta la radacina. E un proces in timp, insa merita rabdarea.

Tot cu apa oxigenata mi-am si albit dintii. Doamne, totul e la indemana si costa foarte putin! O data pe saptamana inlocuiesc pasta de dinti ayurvedica, fara flor, cu o pasta de bicarbonat si apa oxigenata, apoi de cate ori simt folosesc apa oxigenata ca apa de gura, clatind bine dupa, cu apa normala.

Calitatie ei antifungice mi-au reparat si doua unghii, deci chiar e miraculoasa.

Prin urmare kitul meu de ingrijire personala cuprinde:

bicarbonat de sodiu pentru dinti, peeling fata/corp, spalat pe cap

otet de mere pe post de balsam

apa oxigenata pentru blonzit parul, albit dintii si combatut ciupercile

ulei de cocos pe post de crema de corp(se aplica imediat dupa baie pe pielea uda ca sa hidrateze bine)

ulei de argan in care am pus cateva picaturi de ulei esential de tea tree in loc de crema de fata(tot pe pielea umeda se aplica)

ulei esential de tea tree pur pentru a trata punctual un cos sau alte mici inflamatii

un sapun natural pentru corp

o pasta de dinti cu neem

Cat despre riduri cineva zicea ca nu exista mai bun remediu pentru ele decat o constiinta linistita. Desi invizibila o pun si pe ea in kit.

Cum nici o diva nu e platita la greu sa ne convinga sa dam 50 de centi pe apa oxigenata ca sa avem par ca al ei, si nici nu ne intinde ademenitor punga cu bicarbonat, asta in termeni aspirationali s-ar putea sa ne confuzeze – bine dar eu cu cine ma mai straduiesc sa seman? Partea buna e ca atunci cand confuzia trece raspunsul rasare natural – DOAR CU MINE INSAMI!

_2 (5)

 

6 thoughts on “RITUALURI DE FRUMUSETE – 0 CHIMICALE

  1. De la tine am aflat despre deodorantul piatra de alaun si tare bine mi-a parut .
    Acum vii cu o lista intreaga de comori.
    Mult mulţum şi veşnică recunoştinţă! Mă topesc după astfel de soluţii.

  2. As incerca si eu cu bicarbonatul dar am avut o reactie nasoala la un deodorant cu bicarbonat facut in casa din i grediente naturale(ceara, bicarbonat, ulei de cocos, unt de shea , ulei de abore de ceai) . Am citit pe forumuri ca in timp modifica ph ul pielii si de aceea nevoie de otet diluat dupa folosire insa dupa ce am avut iritatia aia oribila cu carne vie mi e teama sa incerc.

    Astept cu nerabdare un update. Chiar sper sa functioneze.

Leave a Reply

