DUMINICA

Orice moneda are doua fete si niciodata nu le putem alege pe amandoua de-odata. Duminica ploua marunt, rece. Imi promisesem sa raman acasa, sa termin margelele ce asteapta si cele 120 de bratari pentru Johnny . E vara, se vand bine, iar asta inseamna fonduri pentru scolile de muzica din Africa. Mai era de finisat lucrarea pentru expoxitia de la ICR. Ma suna Esther intrebandu-ma daca nu pot veni sa pregatesc cina pentru yoga people. As fi gatit eu, sa nu te scot pe ploaia asta, dar te vor pe tine, imi spune. DSC01301   Cu iubitu de mana, ca nu s-a indurat sa ma lase singura, plec spre Cascais. Inauntru aveam un animalut care ar fi vrut sa doarma, sa stea cuibarit, nu sa umble pe ploaie. Maraia surd, cam mofturos, dar am vorbit putin cu el sa nu-mi faca viata complicata, atunci cand e treaba maraielile nu ajuta. S-a linistit in tren unde era si cald si rost de un somn leganat. Oceanul sumbru, cerul cu nori josi, dar fara ploaie. Asa am gasit Cascaisul. Drumul pana la Esther trece pe langa un parc. Miroase a pamant ud, a padure. E liniste. O stricam noi cu pasii. DSC01306   In bucatarie am intrat direct, cunoscand de-acum randuielile. Ramon si Esther mi-au fost ajutoare. Fiecare maruntea cate ceva, razuia, amesteca. Vorbind sau tacand teseam o imateriala panza de calm. Cand gatesc stresul nu exista, poate pentru ca imi place atat de tare sa fac asta. Am imaginat o calatorie in Orient cu hummus, tabouleh, si baclavale. Farfuriile s-au intors curatate bine. Noi trei am desfacut o sticla de vin, am continuat sa visam cu voce tare, am mancat. Asa se traieste,  bucurandu-te ca din bucurie izvoraste tot restul si te inalta.   DSC01303   Am plecat in noapte. Strada parea mai misterioasa, mai fermecata. Noi obositi, dar ducand fericirea in inima, lasand in urma oameni la fel. Vezi ma iubitu, asta e rostul nostru, sa servim Viata si sa meregem mai departe! Senzatia de calatori, de pelerini, efemerul, desprinderea de lucruri, experienta mai mult decat obiectul, certitudinea ca avem acum, aici tot ce ne trebuie pentru a ne implini rostul…

Leave a Reply

