31 MAI!

Iar am petrecut! Micii lipsesc din imagine, dar sa nu credeti ca nu s-au gasit din belsug(parca mai din belsug ca niciodata) si ca n-am mancat in nestire. Insa a fost imposibil sa vrea unul dintre noi sa-si linga degetele de grasime si sa puna mana pe camera. Ne tot ziceam – lasa, la urmatoarea farfurie. N-a fost chip. Nici sarmalele nu apar, nici placinta cu varza, nici carnaciorii oltenesti. Din aceleasi motive. Abia pe la savarine ne-am organizat.

 

Sarbatoarea asta nu e doar despre mancare, e despre comunitate, despre impreuna, despre romani, despre dor, despre grai care ti se pare dulce pentru ca fiecare pare sa puna in el dragul ca vorbim unii cu altii, despre ceva invizibil care pluteste in aer amestecandu-se cu fumul gratarelor. Ceva-ul asta ma face sa-mi tin ochelarii de soare la ochi ca sa nu se vada ca-mi dau mereu lacrimile.

Miscandu-ma printre oameni ii pot simti cu tot ce sunt, cu tot ce duc, cu tot ce spera si viseaza.

Anul trecut pe vremea asta domnul ambasador ma prezenta cuiva zicand – ea se ocupa… sa stea pe langa sufletele oamenilor. Cred ca a fost cea mai aproape de adevar definitie a menirii mele aici.

Imbrac pentru prima data ia pe care mi-a cumparat-o tata de la Sucevita. Era camasa lunga initial, ceea ce m-a facut s-o las prin dulap ca nu stiam s-o port asa pe strada. Pana la urma i-am taiat poalele, am tivit-o frumos si acum merge. Are broderie alb pe alb, are ceva pur, care m-a facut s-o aleg atunci dintre celelalte camesi. Panza ei aspra, desi pare groasa ma racoreste. E de sarbatoare, dar obisnuita in acelasi timp. Imi plac lucrurile pretioase care stiu sa ramana discrete, in care nu ma simt ca un brad de craciun.

Viata e plina. Cu cat te adancesti in ea cu atat esti mai putin mic, mai putin sarac, mai putin indurerat. Viata e in tot, in absolut tot si daca o vezi, totul te umple de o bucurie fara margini.

 

Leave a Reply

