DE PASTI

Bucurie tihnita. Ultimele raze de soare ne binecuvanteaza. Momentul ramane intr-o poza care nu se va ingalbeni niciodata.

11158160_10206672426869754_926395050_n

Intr-un oras, intr-o tara, intr-o lume, pe-o stea, ne-am adunat. Sticla de palinca trece de la unul la altul. Asa, fara pahare? Asa! Branza de Sibiu, cu ceapa verde, ridichi si rucola, oua rosii, tarta de spanac, salata de cruditati.

Se lasa seara peste noi si peste stufatul de miel pe care l-am gatit prima oara in viata. Ne lingem degetele, farfuriile, stingem cu Feteasca neagra si ne ducem in casa pentru desert ca deja e frig.

11145191_10155475232750164_2444254820952329733_n

Am inventat “pasca” si “cozonac”. Poze nu s-a mai obosit nimeni sa le faca, dar nici urma de ele n-a mai fost la sfarsitul serii.

Retetele sunt foarte simple.

Pasca: din biscuiti integrali, indulciti de la mama lor cu suc de struguri si stafide, sfaramati si amestecati cu putin lapte de cocos asa incat sa iasa o pasta consistenta, am facut blatul. L-am intins in tava, cu grosime de aproape un cm, pe hartie  vegetala. L-am copt pe jumatate dupa care i-am pus deasupra branza proaspata amestecata cu 4 oua, multe stafide si coaja de lamaie rasa. Cand branza se coloreaza frumos si are consistenta, pasca(pe care o numesc cheese cake cand nu e Paste) e gata.

Cozonacul: un pachet de foietaj, nuci, smochine, curmale, prune uscate, cacao. Fructele uscate le las la hidratat cateva ore, dupa care le bag in blender cu nucile, cacaua si putina apa. Pasta obtinuta o intind pe foietaj. Rulez foaia si o tai in felii de un cm grosime. Pun feliile la copt, tot pe hartie vegetala. Cand sunt rumene sunt gata. Am incercat initial sa coc ruloul intreg, dar aluatul din interior ramane crud, asa felii creste tot si iese…de puta madre, cum se extaziaza Ramon.

Ea e minunata Martha!

11128723_10155475233000164_7233797765819236512_n

One thought on “DE PASTI

Leave a Reply

