WEEK-END

Vartej de senzatii desfacandu-se in spirala dintr-un centru luminos, seren. Lumea se roteste, se roteste, se roteste asa incat mijlocul ei pare nemiscat.

Zile dense, de-o seninatate care n-are de-a face cu placidul.

Vineri noaptea, trei femei, intram in biserica. E intuneric. Numai altarul luminat discret. Ascultam vibratia bolurilor de cristal. Se canta doar pentru noi. Miroase a fum de salvie. O ora de calatorie interioara. Sunetele strapung materia. Acolo unde e prea densa doare.

Sambata e pentru simturi. Sa onoram umanul. Mergem, cu Regele, la Templul abundentei. E un restaurant unde se gateste mult si bun, iar tu mananci cat te tine burta. Cu burtile pline, hoinarind prin Lisabona, dam peste Stefan si Martha, fetita lui. Ne petrecem, cu totii, dupa amiza pe malul raului intinsi la soare. Plecam imprastiati de vantul de la asfintit. Seara concert de muzica italieneasca, din sud -pizzica & taranta.

Pasiune, nebunie, exorcizarea raului prin dans si muzica.

Duminica devreme suntem drumeti. In autocar dormim incercand sa recuperam noaptea scurta. Dupa o jumatate de ora ajungem intr-un orasel adormit, la poalele dealului. Avem inainte un traseu de opt kilometri. Soare, verde cat vezi cu ochii si mori de vant-siluete albe, rotunde, nemiscate. Departe e orasul. O aglomerare de cuburi alb/gri. Respiram aerul tare cu miros de padure.

event_21318229

Dupa pranz suntem inapoi in Lisabona. Drumetia pare un vis. Ne dor picioarele. Desi n-am mancat aproape nimic nu ne e deloc foame. Am bea ceva rece, o sangria spumanta plina de fructe, ispitesc eu. Avem trei euro in buzunar si nici gand sa mergem dupa bani acasa ca sa iesim iar. Ori ne descurcam cu ce avem, ori alegem intre paine si vin. Cum Viata ne iubeste, gasim la promotie un vin excelent asa incat in buget incap si painea si vinul.

Stam pe terasa ca doua soparle pescuind fructele din sangria. Fericirea se gaseste in lucrurie astea mici, cum ar fi un patratel de capsuna plutind printre bule de spumant, sau soarele incalzindu-ti umerii, sau somnul care te ademeneste irezistibil cu promisiunea unor asternuturi fosnitoare.

Nimic nu mi se pare mai boieresc decat sa dormi dupa amiaza. M-am trezit cu o linisteeee de-mi tiuiau urechile, alea interioare, care asculta interminabilele mele monoloage la fel de launtrice. Nu-mi venea sa cred ca nu-mi trece nimic prin cap, nimic “serios”, doar ganduri despre cat imi e de bine asa fara ganduri.

Primesc pe mail propunere de colaborare pe bucatareala pentru un retreat de yoga lunar, de-acu pana in toamna. Ieeee!!!! Imi era dor sa gatesc, dar ma intorc in aceeasi apa fara valuri cu care m-am trezit. E tot liniste in mine.

Seara vedem film de arta. Grozav imi place sa ne uitam la filme. Fac floricele in wok cu ghee si miere, rontaim murdarindu-ne pe degete. Ma simt atat de fericita ca plang.