SANGE SI MIERE

Tot timpul ma provoaca. Asa e ea. Apare din timp in timp cu cate o tema grea, dar nemaipomenit de frumoasa. Cum sa-i zic nu?

Banuiesc ca e zana, sau vreo alta vietate magica. Desi isi formuleaza delicios cererile stiu din start ca nu voi avea viata usoara pana nu duc treaba la bun sfarsit. Nu cu ea, cu mine. Desi nu-mi pune nici o limita, nici o conditie, nici o exigenta, n-am scapare.

Pentru ultimul sirag imi trimite ca subiect un concert din care pun o bucatica mai jos

Frematare de lumi, strigate si suspine de durere amestecata cu bucurie. Sange si miere vreau, imi zice fiinta fermecata.

Ma pun la framantat lut ascultand concertul. Unele bile imi ies rotunde, line, cautand perfectiunea formei si pace. Pe altele imi vine sa le sfaram intre degete, sa le imprim cu tot ce muzica ma face sa simt. Intru in carnea lor umeda cu mici roti dintate si stiu cat le doare, le infasor in cuvinte necunoscute pana cuvintele nu se mai inteleg, dar lasa santuri circulare. Una sta gata sa nasca. Din centrul ei rasare o sfera mica, insangerata, dar pe margine e multa bucurie, e un dans de bun venit. Ceea ce pare moarte e renastere, ceea ce pare nastere e deja sortit transformarii.

Aurul mierii invaluie tot prinzand in eternul clipei ceea ce pare de neprins. Dedesubt e liniste si cald. Cicatricile desi se vad nu supara. Au frumusetea lor, cea afara din standarde, au poveste, au sensibilitate.

Peste toate e sange. S-a uscat, dar in vene se misca viu, vesel. Oh, cum mai suntem invatati despre bine si rau!

Asta a fost povestea facerii, dar magia nu se opreste aici. Desi n-aveam limita de timp, iar larghetea asta ma face de obicei sa lalai lucrurile, ma trezesc intr-o dimineata cu gandul clipind ca un bec rosu- AZI fac siragul Nicoletei. A fost usor, doar am pus culoare peste tot ce trebaluisem, ce simtisem si imaginasem.

II scriu ca-i gata si intreb unde i-l trimit.

Maine vin la Lisabona, imi zice.

???!!!!!!

V-am zis ca e zana. Fara sa spuna o vorba, mi-a trimis impulsul iminentei ei sosiri si asa am simtit eu sa-i fac margelele.

Sambata a fost ziua Z, ziua intalnirii. Ea cu treaba aici, participa la o conferinta si avea libera doar pauza de pranz. Ma duc acolo. Hotelul hat departe, dar departarea asta imi dadea o gadilatura de bucurie la gandul ca as putea merge pana acolo pe jos. Stiam drumul, stiam ca o sa trec printr-un parc minunat, si pe niste bulevarde pe care le iubesc, dar pe care n-as calca fara treaba.

Soarele se arata printre norii de ploaie miscandu-se rapid pe cer. Imi uit umbrela, dar nu ma intorc dupa ea. Ma strecor printre ploi. Merg cu norii urmarindu-ma, dar deasupra ma incalzeste soarele.

Desi habar n-aveam cat timp o sa-mi ia excursia, ajung exact la fix. Ma asez pe o canapea in hol si astept. Adica nu astept, stau cuminte respirand intr-un deplin sentiment de miracol.

Vine! Umbla pisiceste, fara zgomot, dar o simt si deschid ochii cand tocmai se apropie. Ne stim de cand a aparut viata pe Pamant, sau poate mai de demult. Asta mi-e feelingul de cate ori ne intalnim. Mi-a adus magiun. Isi desface plicul si se lumineaza. Pentru mine nu exista rasplata mai mare pentru ceea ce fac. Ii prind margelele la gat. E intre noi ceva ce nu are nevoie de prea multe cuvinte. Trebuie sa se intoarca la ale ei. Ne imbratisam de ramas bun. Da, ne stim de la inceputuri.

Ies. Norii ce ma urmarisera tot drumul la venire se dezlantuie cu ploaie si vant. Stau sub o streasina pana trec. In urma lor cer limpede. Soarele infierbanta. Trec prin parcul cel frumos. Din copaci picura apa, iarba straluceste viu. Nu-mi simt greutatea corpului. Intalnirea mi s-ar parea un vis daca n-as pastra pe esarfa parfumul Nicoletei. Borcanele de gem, lovindu-se intre ele imi canta un cantecel. Miracolul lumii se intampla chiar acum.

10682348_838148069564206_3169751214966822904_o

2 thoughts on “SANGE SI MIERE

Leave a Reply

