DINTELE SAU CUM POTI FI FERICIT ATUNCI CAND NU DECIZI CONTRARIUL

Poti fi fericit in orice situatie atunci cand iei decizia sa nu fii nefericit. Mi-a iesit de la locul ei o lucrare dentara. La momentul producerii evenimentului am stat pe muchia dintre disperare, enervare si grija ca o sa ma coste mult pentru ca asigurarea nu-mi acopera dentistul. Intre toate starile astea se facuse o insulita de cuminte liniste. Am umblat toata ziua tacuta, dar nu trista. Cum era sambata dupa-amiaza n-am gasit nici un cabinet deschis.  In ciuda problemelor de ordin estetic mi-am zis ca e mai bine asa pentru ca are si gingia timp sa se odihneasca. De pe insulita de acolo am constatat ca mi-e drag de bucatelele de os cu aspect umil, care au sustinut in fragilitatea lor o structura, care si-au facut treaba eroic ani de zile. Din starea asta nu ma puteam supara. Pe ce sa ma supar?Dimpotriva simteam compasiune cum n-am stiut ca pot avea pentru mine asa luata pe franturi.

Luni am fost la dentist. M-au trimis sa-mi fac radiografie sa vada cum sunt radacinile dintelui, pentru ca la suprafata, cu timpul s-a stricat, de asta imi cazuse lucrarea. Incepusera sa-mi spuna ca in caz ca nu e bine in profunzime se face transplant de os, ca ce norocoasa sunt sa traiesc in timpurile astea cand e totul posibil. Bine, bine, imi zic, sa nu dau de lucru mintii sa tricoteze ea un scenariu cu chirurgie de inalta clasa. Nu vreau nimic spectaculos, ma multumesc cu un banal pivot.

Azi a fost momentul adevarului. De dimineata iar a trebuit sa decid treaba cu fericirea ca ma trezisem ingandurata, gata, gata sa ma agat de nefericire, asa preventiv. Spre sectorul nefericire mecanismele merg usor, unse, gandurile sunt bine potrivite ca la domino  – atingi unul cad toate. Spre fericire, uh ce anchilozare, ce rugina, ce muschi mentali trebuie sa dezvolti ca sa misti ceva.

Frig teribil, dar soare stralucitor, dimineata vibranta, strazi frumoase. Pana si pietrele din pavaj pareau bucuroase de asa zi. Clinica supercivilizata, oameni draguti. Iata-ma la aparat cu capul prins intr-o chestie, muscand dintr-un tampon de vata. Nu stiu daca pentru amuzament in fata mea e pusa o oglinda unde vad imaginea unei femei muscand dintr-un…tampon de vata. Scriu asa tocmai sa redau senzatia dedublarii pe care am avut-o. Toate aparatele, mai ales astea care ma tin prinsa sau imi limiteaza spatiul imi dau un instantaneu atac de panica. Deci imi vedeam fata in postura aia caraghioasa si mi se parea ca nu sunt eu, in timp ce inauntru eram vraiste, in pragul lesinului. Bine c-a durat putin.

Ies si ma duc la stomatolog pentru verdict. Acolo dupa oarece asteptare vine asistenta victorioasa cu vestea ca in profunzime dintele e foarte bine ceea ce face posibila o reconstructie simpla. Aleluia!

Iau radiografia si-o privesc in lumina. Dense sunt doar adaugirile: plombe, punti, in rest structura dintilor si oaselor fetei are aspectul unui dans diafan de umbre. De la senzatia de imaterial pe care mi-o da poza ma ravaseste un val de fericire. Sunt ca fumul, densitatea e o iluzie.

Imi spune pretul.

Inainte de toate trebuie mentionat ca bugetul meu pe luna asta nu prea suporta extracheltuieli. Totusi n-am platit dentistul cu sentimentul ca-mi tai un deget, sau cu ideea ca cine stie ce sacrificiu fac. Dimpotriva, surprinzandu-ma pe mine insami am platit cu recunostinta ca pot, ca-mi permit un medic excelent si ca tot ce urmeaza va fi de-o forma sau alta acoperit fara sa-mi bat capul.

Ajung acasa si gasesc pe mail doua comenzi de margele. Nu stiam exact cat o sa coste toata aventura dentara, insa m-am bucurat gandindu-ma ca oricum ma vor ajuta. Azi asistenta mi-a spus ca am de platit exact cat voi primi pe coliere.

Toatea astea puse cap la cap mi-au amintit o vorba inteleapta: bogat nu e cel care are mult ci cel care are credinta ca oricare i-ar fi nevoia, Viata vine imediat sa i-o acopere.

Multumesc Vietii si intermediarilor ei!

Leave a Reply

