MAMA LANA

De cateva luni traiesc experienta de a avea mama. De-a lungul vietii au existat femei bucuroase sa ma considere fiica insa la vremea aia nu m-am lasat, m-am purtat urat, le-am indepartat. Traiam inca durerea faptului ca mama m-a lasat singura. Eu n-am mama, ziceam si nu vreau sa ma dadaceasca nimeni.

Ce bine e sa am patruzeci de ani in loc de douazeci! Acum vad si accept darurile cu care Viata m-a asteptat mereu rabdatoare sa-mi treaca gargaunii.

Se cheama Lana, e rusoaica mama asta a mea. Venea la cafenea sa-i fac un humus cum numai eu stiam. Asa ne-am apropiat. Apoi am ajutat-o cu diverse mici chestii, dar mult timp am fost ceea ce se cheama cunostinte. Poate pentru ca era dat, ne-am apropiat tot mai mult.

E o fiinta magica, spirituala, dar plina de nelinisti. Poate face miracole, insa, daca isi foloseste aiurea bagheta genereaza numai incurcaturi. E o zana nauca. Are un caine batran si autist. Bate lumea in lung si-n lat vizitand maestri, ashramuri, centre de detox. Bucataria ei e mai mult un herbanarium, plina de remedii ayurvedice, naturiste, homeopate si de toate celelalte chestii naturale inventate pe planeta. Printre ierburile si grauntele superbiologice, mai dau prin frigiderul ei peste cate un pachetel de salami, caruia daca-i citesti eticheta nu l-ai da nici dusmanilor.

-Asta ce-i? intreb pe jumatate razand stiind ca o sa intalnesc o privire albastra, usor vinovata.

-Draga, cred ca am nevoie de carne, n-am putut rezista sa nu-l cumpar. N-o cert, radem amandoua, binecuvantam feliutele de salami si-l impartim, plescaind incantate ca ne incalcam propriile reguli.

Miercurea, cand am treaba in Cascais, dupa ce termin imi petrec cateva ore cu ea. La inceput o faceam dintr-un soi de datorie. E singura, spuneam. Insa acum astept miercurea. Imi lipseste grozav cand pleaca pe undeva si nu ne vedem.

Ma asteapta mereu cu minunate mancaruri rusesti si nu numai. Asta vara mancam pe mica ei terasa cu vedere la ocean. Acum ne strangem in bucatarie. Apoi meditam, facem tot felul de terapii, ne cuibarim in pat pentru 10 minute de siesta, aduce doua cesti mari de ceai indian,imi corecteaza greselile din engleza(a trait multi ani la New York, si in ciuda puternicului accent rusesc engleza ei e impecabila), are incredere desavarsita in refelxologia si reiki pe care le practic, ma recomanda, ma invata despre ierburi si remedii, imi da carti, imi pune muzica, aprinde betisoare, uneori e pisaloaga si fixista, uneori ma judeca, dar in relatia asta se restabileste foarte simplu echilibrul.

Ma simt copil rasfatat si iubit, simt energia ei protectoare de mama, dar intre noi e perfecta egalitate. Si ea devine fetita, si pe ea o napadesc fricile, si ei i se deschid ranile nevindecate. Atunci eu sunt mama.

Iubirea e cerc.

Invat sa accept, sa iubesc in oameni totul cum este. In loc sa vreau sa-i schimb ca sa-mi fie confortabili creez spatiu de dragoste in gandurile si inima mea. Nimeni nu poate creste cand se simte inadecvat, judecat, pus la colt. Transformarea nu se face sub presiune.

Invat de asemenea sa comunic in timp real, sa nu mai adun nimic, sa nu explodez. Asa totul curge, totul e limpede si se ajusteaza natural. Drama dispare pentru ca nu mai are timp sa se construiasca in interior.

In fiecare relatie imi exersez puterea creatoare, asa ramane mai putin timp pentru frica. Ca sa pot iubi oamenii cum sunt, intai tre’ sa reusesc asta cu mine insami. E o munca interioara, de a ma accepta cu toate cele. Incet, incet invat sa mi le asum, sa  recunosc lumina si umbra ca pe un divin dans de energii nu ca pe niste etichete fixe. Nu zic ca-mi iese de fiecare data, ca nu ma agata egoul si nu mai fac drama. Fac, dar mai putina, si mai slaba in intensitate, sau dimpotriva, daca e ceva reprimat adanc acum iese ca o furtuna devastatoare. Daca se intampla asa am invatat sa spun iarta-ma si multumesc.

Leave a Reply

