LISBOA

In cuptor se rumeneste niste mandioca peste care am presarat rozmarin. Toata casa e parfumata. Cum oi fi trait eu atatia ani fara: madioca, goaiaba, anone, diospiro, avocado, papaia, cartofi dulci?

Tocmai s-a asternut noaptea peste o minunata zi. Am iesit pe terasa sa adun rufele. Aerul e rece,  miroase a iarna. Printr-o spartura in nori se vede luna, aproape plina. E liniste. Doar ceasul cuptorului ticaie.

Se simt sarbatorile in aer. Azi am iesit sa cumpar curmale de Israel, unele mari si duuulci. Plec de-acasa fara sa ma grabesc. Merg pe strazile binecunoscute, dar le privesc cu atentie si totul mi se pare frumos, amuzant. Surprind detalii, imagini de pe care s-a dus praful indiferentei cu care trec cand ma grabesc.

Orasul freamata. Cumparaturi, cumparaturi, cumparaturi… Bacania unde intru sa iau curmale e plina de lume, dar aici nu ma deranjeaza sa astept. E un loc atat de frumos, iar personajele absolut delicioase. Dragute doamne invarsta , proaspat iesite de la coafor, imbracate bine, parfumate, comanda: nuci, seminte, fructe usacate, branzeturi fine, coaja de portocala trasa in ciocolata, vin de Porto. Parca indeplinesc un ritual. Vanzatorii intregesc protocolul cu gesturi calme, cu zambete si vorbe de duh. Juri ca o servesc pe regina Angliei.

08_Mercearia

Bogatia galantarelor!!! Ma simt copil fericit. Simt ca ceva mare si bun ne invaluie.

photo

 

Imi vine randul. Nu ma opresc numai la curmalele israelite, sa mai fie unele de Tunisia, si niste stafide.

Le vizitez pe chinezoaicele  preferate sa iau lapte de cocos. La plecare una imi ofera bomboane. Soarele coboara repede. E frig, dar mersul ma incalzeste. Aleg sa ma intorc acasa pe strada cu anticariate. V-am zis ca-i magica, v-am zis! Ce credeti? Au pus pe ea difuzoare de la un capat a altul, din care se aud cantece de Craciun.

Muzica, vitrinele aranjate de sarbatoare, ma fac sa cred ca am aterizat intr-o lume paralela, mai ales ca de partea cealalta a strazii se proiecteaza pe cer, tropical, niste palmieri.

Lisboa cu magia ei care te prinde si nu te mai lasa …

 

 

 

Leave a Reply

