DIA DE LOS MUERTOS

Recunoscand moartea ca pe o parte fireasca a existentei umane, mexicanii o sarbatoresc. Pe 1 noiembrie e dia de los muertos.

Eu am aniversat-o moarta de oboseala dupa ce am dormit doar trei ore asta noapte . Mi-am adunat puterile ca sa ajung in cele doua locuri unde am promis sa fiu.

Primul, piesa de teatru mexicana unde am machiat personajele – moartea, ingerul, ingenua, cainele si diavolul. Din pacate n-am putut ramane la spectacol, dar mi-a placut mult efervescenta dinainte, pregatirile, spiritul, mi-a placut sa fiu aproape de ei, sa le simt respiratia, sa le vad ochii, sa ma joc.

Ii multumesc Antoanetei ca s-a gandit la mine!

Am iesit in goana. Trebuia sa ajung in piata Camoes. Acolo Ramon urma sa faca, impreuna cu un prieten mexican, un performance, atragand astfel atentia asupra a ceea ce se petrece in Mexic, unde guvernul colaboreaza cu narcotraficantii sa anihileze… studenti nevinovati.

I-am gasit emotionati cautand locul unde sa se desfasoare. Nu stiam ce-o sa urmeze. Pun pe trotuar, langa treptele bisericii de pe strada cea mai circulata, fotografiile celor disparuti, aprind lumanari, isi scot tricourile, isi leaga mainile, picioarele si ochii, se trantesc la pamant. Contorsionandu-se incep sa strige nu ne omorati, n-am facut nimic! Un caine mare alb se apropie. Latra salbatic, intrand involuntar in joc. Luati cainii de pe noi, suntem nevinovati!

Era atat de verosimil totul. Unii s-au strans buluc. Altii treceau tematori. Auzind strigatele vocii care mi-e atat de draga mi-au dat instantaneu lacrimile. Prin familiaritatea ei m-a conectat cu o drama indepartata, a unor necunoscuti(putem fi oare necunoscuti cand impartim aceeasi constiinta?) Cele cateva minute au fost cutremuratoare. Nu m-au lasat nici ostila, nici plangand de mila omenirii, doar cu limpedele gand ca  tre’ sa iubesc si mai mult.

One thought on “DIA DE LOS MUERTOS

Leave a Reply

