DRUMUL SPRE CASA

Azi am umblat toata ziua cu treburi prin Cascais. Spre seara, in tren am mancat jumatatea de pranz ramasa… de la pranz, dupa care am dormit dusa. Satula si odihnita mi-am facut placerea sa descopar rute noi spre casa, asa am trecut pe o strada. Nu a fost prima oara,insa niciodata pana azi n-am strabatut-o pe inserat. E strada anticarilor. Magazinele lor arata, ziua, ca niste pesteri intesate de tot ce-ti trece prin cap in materie de vechituri, dar mai ales de ce nu-ti trece. Ei bine, detaliul care a facut toata diferenta e lumina. Aprinsesera becurile aratand prin vitrine niste halucinante lumi. Am mers incet, fascinata, cu senzatia ca e Craciunul, ca e nemaipomenit de frumos si ca sunt foarte norocoasa.

Au serile de toamna o taina a lor, mai precis in momentul cand ziua se ingana cu noaptea. E o emotie, ceva ce mi-a dat dintotdeauna fluturi in stomac. Parca ar cadea valurile si lumea ramane, pentru putin timp, dezgolita in pura ei frumusete.

Trec pe la frutaria din colt unde cel mai adorabil cuplu de chinezi, cu cel mai adorabil copil chinez ma intampina plini de zambete. Fructele si legumele din magazin le imprumuta buna energie pentru ca sunt: rumene, zemoase, intens verzi, proaspete de-mi vine sa le duc pe toate acasa numai asa de drag.

Pe ulita zarva. Vecinii isi impart bucurosi lucrurile scoase dintr-o casa care tocmai s-a vandut. In casa liniste. Inca nu e nimeni. Imi place. Miroase frumos. A lemn, a cald, a parfum.

Aprind lumanarea.

DSC00113

Focul e bunul meu prieten.

Ma rasfat cu  lapte cald de soia in care am scapat o lingurita de cafea de cereale. Hmm, ar merge si niste paine proaspata cu mierea albinelor salbatice, aia de-am carat-o din varful muntelui-Mel de urze

– Miere de urs, adica?

– Credeam ca e de albine

Asa ne-am ras de ea cand i-am citit eticheta. Rad si acum, singura. Cred ca ma duc sa-mi mai ung o felie.

Seara de vis sa aveti!

DSC00112

5 thoughts on “DRUMUL SPRE CASA

  1. Maravilhoso Lola :)… sa experimentezi, zic ;)… serile de toamna in toamna vietii… adevarate “moments de bonheur” :X… o Floare

Leave a Reply

