AMANUNTELE

Traiesc o vara magnifica desi aparent nu se intampla nimic spectaculos. Nu stiu de ce ma gandesc la timpul asta ca la unul pe care il voi povesti nepotilor, sau il voi scrie intr-o carte regasindu-l viu printre amintiri. E un timp boem, al cunoasterii, al poeziei scrise pe dulap, al iesitului in lume, al sacrului, al “coincidentelor”.

Il traiesc intens, fara sentimentul ca-l pierd printre degete, ba dimpotriva, ca-l inregistrez in detalii cum ar fi o piateta mica, aici in cartier unde intr-o dupa-amiaza fierbinte am stat la umbra, pe banca. Era liniste. Doar niste gugustiuci fosneau din aripi si un inger veghea. Sau in borsul cu care ma asteapta miercurea mama mea rusa si inca in mii de alte lucruri maruntele care imi umplu inima de fericire.

Orasul ma imbratiseaza, marea ma leagana, soarele ma incalzeste, iar oamenii, oh, dragii de ei…ce mult am ajuns sa iubesc oamenii. Ii iubesc ca pe mine insami si ce mult am ajuns sa ma iubesc dezbracandu-ma de vina, de rusine.

Suntem ceea ce suntem. Cand ne acceptam transformarea vine de la sine. Poate de asta imi place timpul pe care il traiesc azi. E despre practica acceptarii de sine, despre luatul lucrurilor cum sunt, despre incetinitul goanei catre moarte.

Un intelept zicea:

Am auzit de oameni care au ajuns la moarte inainte de vreme, dar n-am auzit de nimeni care sa fi ajuns prea tarziu. Unde te duci? Fie ca mergi incet sau repede tot la moarte ajungi. Si ajungi acolo la momentul potrivit. Toti ajung acolo la timp.

Sa scriem poezie pe dulap, s-o citim, sa facem dragoste prin fiecare gest al nostru. Sunt mii de lucruri pe care le ignoram din graba. Exista doar ceea ce vedem, doar lucrurile de care suntem constienti. Mergand mai incet, mai cu bagare de seama lumea se imbogateste cu detalii pe care inainte nu le observam. Erau aici si totusi pentru mine nu erau, pentru ca nu imi dadeam timp sa le vad.

De asta vara mea e magnifica.E plina de amanunte pe care imi dau ragaz sa le simt.

 

 

DSC00031

Leave a Reply

