MASTILE

 

Purtam masti. Sunt inevitabile pentru ca ne-a fost indusa nevoia de a le avea. Ca femei trebuie sa fim …deschideti orice revista glossy si vedeti: sexi, independente, trase prin inel, active pana la neoboseala,fara celulita, fara burta, fara riduri, perfecte in toate cele.

Trec pe langa vitrina unui magazin de lenjerie intima. Sunt expusi niste chiloti…push-up, cu adaugiri de burete  asa incat sa creeze iluzia unui posterior perfect. Bine, bine, zicem ca posesoarea lor prinde in plasa dorintelor un cetatean si ajunge cu el in dormitor. Cum e momentul adevarului? Cum se simte ea? Ce zice el? Ce relatie se naste intre cei doi oameni?

Alta vitrina. Hainele din sezonul asta sunt mai prost lucrate, mai terne, mai strambe pe la cusaturi. De departe par ok. Cand te apropii vezi ca nu sunt facute sa te bucure ci sa creeze o iluzie, sa se spalaceasca repede, sa le arunci ca sa cumperi in sezonul viitor altele.

Ieri am fost la IKEA. Alta fabrica de vise, de carton presat. Ce frumos se vede totul de la distanta!

De ce de la distanta? De ce totul pare, dar nu e?

Pentru mine maruntisurile astea sunt semnificative, vorbesc despre starea si mersul lumii. Aparenta conteaza mai mult decat continutul. Fabricam iluzii ca sa umplem un gol interior la care nu vrem sa ne uitam cu adevarat pentru ca ne e frica de el.

Tot ce pot face e sa ma las sa fiu. Sa fiu EU. Am acum o mare curiozitate, mai mare decat frica, sa stiu cine sunt. Ma descopar zilnic si am tot mai putina nevoie de masti, de definitii si etichete. Daca mi se pun stiu ca nu sunt ale mele. Uneori le curat cu blandete, uneori le sfasii ca o fiara. Nu, nu mai sunt o femeie decenta, rationala, potolita. Asta nu inseamna ca am luat-o razna, doar ca nu mai am o idee despre mine in care sa ma chinui sa incap.Evit sa-mi mai pun noduri in gat sau in stomac, sa-mi otravesc ficatul cu furie reprimata, cu invidie, cu gelozie. Ele exista si le-am infundat asa de tare, rusinata ca le am, incat mi-au facut corpul un sac de durere. Ca sa nu explodeze necontrolat, producand victime colaterale, acum invat sa le eliberez recunoscandu-le, acceptandu-le, vorbind despre ele fara jena, ingrijind ranile pe care le-am produs deja. Asta nu inseamna ca nu ridic tonul uneori, sau ca nu arunc cu papucii de casa, dar nu vizez capul nimanui. Eliberez printr-un gest tensiunea si ce bine ca nu-mi ia decat cateva secunde. Pe urma ma incalt si-mi vad de treburi linistita.

Am intrebat odata. Dar ce inseamna sa ma iubesc? Sa te lasi sa fii asa cum esti in intregul tau. Sa nu-ti mai fie nici frica, nici rusine de umbra. O fiinta completa e contopire de intuneric si lumina. Doar uita-te bine la tine, fara sa te mai judeci si atunci nu te poti decat iubi.

 

_2_02

One thought on “MASTILE

  1. … passons !… o adaptare dupa Lao Tzu ar zice ca… depresiv… esti in trecut.!.. anxios …esti in viitor.!… impacat… esti in prezent !… ( ficatul este organul emotiilor😀 ) … Lola, esti o DRAGA ! o Floare

Leave a Reply

