OMENIREA-ANIMAL

Asa arata Lisabona sambata noaptea dupa meci. Ramon a vrut sa faca fotografii cu fetele euforice ale spaniolilor. Ajunsi in strada am simtit mai degraba oboseala lor, mahmureala in loc de euforie, sentimentul ala de 1 ianuarie, cand totul a luat sfarsit si beculetele s-au stins.

In Rossio am simtit furie, revolta in fata marii de gunoaie. Nu te lasa cuprinsa de ele mi-am zis, uita-te bine, vezi daca poti iubi.

Cu bombaneala in gat, cu inima batandu-mi repede m-am oprit in mijlocul dezastrului. Ramon plecase sa faca poze. Iarta si accepta ca iti reflecta o latura, ca e in tine potentialul asta de a fi mizerabila chiar daca nu il manifesti. E ceea ce e, esti ceea ce vezi si nu e nevoie decat sa ierti.

Vedeam nu numai mizeria, resturile, auzeam rasete indiferente si comentarii fara sens, inregistram ca martor tot felul de scene, aparusera cautatorii prin gunoaie cu priviri multumite de cate ori intalneau o sticla pe jumatate plina, unii spulberau cu suturi resturile, pavajul era lipicios, noaptea rece, stelele sclipeau undeva departe. Incet, incet vocea revoltata a tacut. Imi era frig. Nu stiu cum facusem pace, a venit de dincolo de mine. Nu mai eram eu aia buna, trezita care nu bea si nu arunca gunoaie pe strada judecandu-i pe ei, inconstientii. Eram noi, noi rabufnind asa pentru ca avem rani nevindecate, noi revoltandu-ne impotriva durerii pe care ne simtim neputinciosi s-o stergem si atunci preferam anestezia, noi cei nefericiti, cei speriati, cei plictisiti si singuri uniti pana la urma asa, intr-un nepasator gest de distrugere.

Omenirea-urias animal ranit, cu incredibila ei forta, zgarie si isi face rau doar pentru ca vrea iubire.

_1_01 (5)Mi-am imaginat ca pot mangaia fiara, ca imi inving dezgustul si frica, ca inima mea se eliberaza din cutiuta mica in care am bagat-o si straluceste mare, infinita, asa incat poate cuprinde, poate alina ditamai animalul furios, iar el se imblanzeste.

_1_02 (5)

Leave a Reply

