GEORGIA

Exista oameni  care functioneaza in vietile noastre ca fermenti, asemeni substantelor ce fac o anumita reactie chimica sa se produca. Asa e pentru mine Nicoleta. Cand ne-am vazut prima oara, acum vreo 5 ani, a fost ca si cum reluam o legatura veche. Vorbim extrem de rar, dar e o prezenta constanta, familiara, ocrotitoare intr-un fel.

Din cand in cand vrea margele si cand ea vrea margele stiu ca am de lucru pentru ca temele pe care mi le da sunt intotdeauna o provocare.

De data asta a fost Georgia O’Keeffe. Pictura ii pare simpla, minimalista, dar incercand s-o reproduc mi-am dat seama ca nu reusesc, ca nu pot obtine fluiditatea culorilor, diafanul, iar orice incerc pare din topor.

images

Era anul trecut pe la Craciun cand i-am zis Nicoletei ca nu-mi iese nimic, dar nici nu renunt, doar le mai las sa vina la mine cand o fi.

Rabdare&incredere. Asta e combinatia! Calea se dezvaluie singura fara sa ne mai batem capul.

In povestea cu margelele a fost un moment crucial, cel in care le-am si abandonat pentru o vreme. Cand a trebuit sa renunt la email, pentru ca imi omora plamanii, mi-am pierdut placerea de a lucra. Culorile nu se mai amestecau ca inainte, n-aveau luciu, era ca si cum dupa ce patinasem pe gheata acum ma dedeam de zor  pe asfalt.

Sa nu va inchipuiti ca n-am incercat emailuri pe baza de apa, marci diferite, texturi diverse. Nimic nu ma multumea. Intamplarea a facut sa am odata nevoie sa vopsesc ceva prin casa. Cumpar o vopsea acrilica si pentru ca imi prisoseste incerc pe margele. Pam, pam! Exact ce-mi trebuia si mai mult decat atat descopar ca imi ofera suprafata perfecta pentru a obtine transparente cu celelalte acrilice.

DSC09744

Asa am avut curaj sa ma apropii iar de tema Georgiei. Mai erau cateva zile si plecam spre Romania. Am simtit ca sunt in momentul cert, doar sa-mi las mana libera.

Pictand ma bucuram copilareste, imi venea sa rad si sa plang multumind pentru tainele care se dezvaluie, pentru subteranul miraculos a ceea ce numim noi lume.

DSC09745

 

M-am simtit straniu conectata cu femeia care m-a intimidat si contrariat luni de zile. Nimic nu se intampla din intamplare, nimic nu se naste fara rost.

Multumesc Nicoleta!

Multumesc Georgia!

imgres

Leave a Reply

