BUCURESTI

Am fost si m-am intors. N-am scris. Incerc acum sa vad ce-a ramas, ce s-a distilat din calatoria mea la Bucuresti. Parea de multe ori vis. Poate pentru ca aproape n-am dormit noptile, ziua umbland intr-o stare de hipersensibilitate in care totul era intens, detaliile imi sareau in ochi, sunetele aveau claritate de cristal, si mi se parea ca vad sufletul oamenilor.

Parca am zburat de-asupra orasului, la mica inaltime. Nu-mi iese din nari mirosul lui pe timp de ploaie, cum nu pot uita verdele frunzelor tinere, linistea parcurilor, caldura cafenelelor, vocea copilaroasa si ochii albastri ai fetei de la Humanitas.

Treburi practice m-au chemat in Romania si numai gandul sa trec pe la administratia financiara ma indispunea, dar m-am dus. Camera numarul 8. Murdara, prafuita. Dulapuri de metal burdusite cu hartii. La biroul din mijloc o doamna cu parul rosu aprins construit intr-un coc spectaculos, buze asortate, bate preocupata tastele computerului. Imaginea ei de zeitate inaccesibila tronand in mijlocul vrafurilor inutile de foi imi da  masura absurdului cu asa o forta ca sar din discomfortul personal intr-o suspecta euforie. Imi vine sa chiui, sa dansez facand vraiste hartiile  intr-un ritual de distrugere, sperand sa renasca altceva…

M-am ales cu o lista de alte documente “necesare” si cu un formular pe care jur ca n-am stiut sa-l completez, termenii din el depasindu-ma complet. Toate astea au ramas pe capul lui tata, fara de care nu stiu ce m-as fi facut.

Ies si-mi continui zborul. Vad cum crusta de urat e crapata. Firicele subtiri, dar hotarate de iarba cresc prin fisuri. Asa simt energia locului. Ceva nou, fragil si puternic in egala masura isi face simtita prezenta. Un suflu vital, proaspat anunta ca schimbarea a inceput. E o revolutie silentioasa, pasnica, a bunului simt. Seara, in pat, plang de drag, de bucurie ca nimic nu ramane la voia intamplarii.

4 thoughts on “BUCURESTI

Leave a Reply

