IN BUCATARIE

O minunata aventura s-a incheiat joi. Opt zile am gatit in Cascais pentru oaspetii de la hostelul Juliei veniti la Kadampa Buddhism festival.

Imi era dor de bucatareala la scara mare, de facut piata, de mers cu trenul, de oale cloctind, de fierbinteala cuptorului, de vorbit cu oameni …Ce bucurii!

Opt zile de disciplina soldateasca(la inceput, drept sa spun, ma cam speria perspectiva ca m-am invatat cu program de voie) in care m-am inscris natural, adaptandu-mi ritmul.

Dimineata ma organizam cu portiile si cantitatile, cu listele de cumparaturi, cum se facea miezul zilei coboram dealurile Lisabonei zdranganind carutul de piata pe piatra cubica, il incarcam cu ce-mi trebuia de pe la magazine, cu verdeturi din piata, spre fericirea amicului indian pe la taraba caruia nu mai dadusem demult, luam trenul de unu si douazeci, iar la doua eram deja in bucatarie.

Ce i-am mai rasfatat cu varza calita&mamaliga, cu supe de tot felul, cu fasole si muraturi, cu masala de conopida, couscous cu legume la cuptor, paste cu ricotta si spanac, risotto, ceviche de cartofi dulci si vinete, ca sa nu mai vorbesc de deserturile fara zahar.

E minunat sa fii in contact cu oameni prezenti, treziti, atenti. E extraordinara energia care se genereaza, schimbul natural de iubire, recunoasterea si cinstirea celuilalt. Fiecare zi a fost un ocean de fericire. Tu esti buddhista, imi spunea Laura, o doamna din San Diego, California, atunci cand ii povesteam cum vad eu lucruile pe lumea asta. Pot fi buddhista asa cum pot fi orice altceva, pentru ca in esenta toti suntem Unu. Uite o romanca ortodoxa si o buddhista americanca au aceiasi blanda viziune asupra realitatii. Ce ne desparte? Sunt etichetele astea ceva serios?

Cand iti deschizi restaurantul vegetarian? ma intreba zilnic cate cineva printre mmm si mmmm de placere.

Intr-o zi, raspundeam zambind.

Celor din America de Nord le-am surprins tare papilele cele invatate cu adaugiri sintetice, gatind doar cu ingrediente proaspete, ierburi aromatice si condimente naturale. Se cruceau cand le spuneam ca gustul supei e dat 100% de legume.

La sfarsitul saptamanii, curatand bine farfuriile de desert s-au declarat, razand cu gura pana la urechi “one week sugar free”. Pai sa tot fii sugar free cu strudel de mere, cu tarta cu prune, cu crema de cartofi dulci si dovleac, cu orez cu lapte de cocos.

Ne-am despartit cu multumiri, cu lumina in ochi, cu recunostinta. Am plecat cu sentimentul datoriei implinite. In felul meu servesc Viata si asta ma face foarte fericita.

6 thoughts on “IN BUCATARIE

  1. Doamne, ce minunatii! Da, cu siguranta vei avea propriul tau restaurant cu bucataria magica🙂 …
    O experienta de unime si iubire asemanatoare, am avut eu cu Iyeoka de duminica pana azi :)…am gazduit-o si am insotit-o la concert si de mult nu mi-am mai simtit inima atat de plina de iubire.
    Te iubesc!

  2. Pingback: KADAMPA BUDDHISM FESTIVAL | Lola Food Factory

Leave a Reply

