ABUNDENTA

Cine zice ca nu vrea abundenta? Toti vrem…dar o traim cu adevarat azi, o vedem in ceea ce avem sau e intr-o vesnica proiectie, intr-un mai tarziu care intarzie sa apara? Intre fraza asta si urmatoarea s-a ivit spatiu bun pentru fiecare sa se intrebe pe sine cat de bogat se simte ACUM.

Am cunoscut tot felul de oameni. Unii cu bani putini, altii cu bani foarte multi si am vazut ca abundenta nu are nimic de-a face cu veniturile. Sa fii sarac nu e o virtute, sa fii bogat nu e o certitudine ca stii cum sa-ti traiesti viata.

Unii saraci se simt frustrati, unii bogati se tem sa nu piarda ce au.  Nu scriu sa judec ci doar sa spun ca nu vreau nici saracie nici bogatie in termenii astia. Aleg ABUNDENTA!

Pentru mine abundenta inseamna sa simt in orice moment ca nu-mi lipseste nimic, inseamna increderea ca orice nevoie s-ar ivi voi primi si resursele s-o acopar, inseamna sa nu aman din frica implinirea unui vis, inseamna sa nu adun, sa nu ma atasez, sa nu ma identific cu lucruri materiale, dar sa le vad frumusetea si sa fiu recunoscatoare ca le am.

Da, primul pas spre abundenta e recunostinta. Acum ceva timp, observandu-ma am descoperit ca exista in mine doua fluxuri de ganduri. Cele constiente, astea de le tin oarecum in frau si unele mai subtile care se lasa auzite atunci cand stau in liniste cu mine, cand ma ascult.

Ei bine, la nivelul subtil vad ca nu sunt recunoscatoare , ca mormai ceva rautacios, ca ma plang, ca judec, ca sunt acida, geloasa, posesiva, malitioasa, ca mi-e frica. Sunt ceea ce sunt, deci suma asta de stari fac parte din constructia mea mentala insa identific eroarea si nu-i alta cale decat s-o desfac, sau sa particip la desfacerea ei ca-i lucrarea divina a Tatalui nostru de fapt.

Cursul Miracolelor spune asa:

ASCULTA vocea mea

INVATA sa corectezi erorile

FA ceva ca sa le corectezi

Decid sa fac in fiecare moment cand vad.

De exemplu mi-am vazut nesiguranta in relatie cu banii. Nu s-a intmplat sa-mi liseasca niciodata in astia cinci ani de cand traiesc eliberata de ideea unui job stabil, dar nici frica de un impas nu-mi dispare. Prin urmare m-am surprins de multe ori sacrificand mici placeri accesibile doar pentru ca imi consider resursele finite.

Limita si pedeapsa. Mare incredere mai am in Univers, in infinitul lui.

Planuri de vacanta. Destinatia Alqueva sa privim cerul si sa fim. Partea practica. Unde dormim? Dam o cautare pe net, mai precis dumnealui Regele. Gaseste cea mai convenabila oferta in termeni materiali, in cea mai pricajita casuta posibila pe care inca din poze o simteam mirosind a mucegai.

Noi daca alegem asta, Universul care nu stie de judecati o sa creada ca asta vrem, ca atata ne dorim. O sa ne dea pe masura. Atata ne dorim? Nu, noi vrem mult si bun, dar nu credem ca meritam. Mama ma-sii, mi-am zis fara pic de eleganta, lucrurile nu pot ramane asa!

Bag alta cautare pe cont propriu, cercetez cea mai buna combinatie intre confort si pret. Rezulta micul hotel de 4 stele din Monsaraz, cu camerele lui dragute, cu gradina, cu priveliste, cu piscina, cu micul dejun asa cum imi place. Aici vreau! Fac rezervare. Avem aprinsa discutie bugetara. Anulez rezervarea care parea extravaganta si urmeaza o cautare in doi pentru gasirea solutiei de mijloc. Rezulta acelasi minunat hotel, pentru mai putine nopti. Batem palma. Timpul nu conteaza ci calitatea lui. La final nu se numara orele, intra in contabilitatea cereasca  doar puterea de a te bucura de ele.

Cu sentimentul rotund ca am facut ce trebuia ne-am linistit petrecand cateva zile de pace, de dragoste, de abundenta in deplina constienta si recunostinta. Asa cum zicea Emerson “adevarata viata e atunci cand iti traiesti visul fiind treaz”.

Cand esti in acord cu Viata nu ti-e foame, nu ti-e frig, nu ti-e sete. Cand esti in acord cu Viata e suficient sa privesti in jur si vezi ca ai totul. Stiti cate ne-a dat gradina hotelului? Fructe de cactus, rodii, roscove, migdale, struguri, masline, portocale(ultimele doua erau potentiale ca nu se copsesera, dar restul au fost daruri de care ne-am bucurat din plin).

Si cu camera a fost poveste. Ceea ce la inceput parea un inconvenient s-a transformat intr-o minune.  Am primit una care dadea in strada. Dimineata tipau vecinele una la alta, v-am zis, telefonul fara fir, pe urma cei din camera vecina au pus in functiune aerul conditionat. Unitatea externa era la noi in balcon. Zgomotul si aerul fierbinte intrau in voie prin usa larg deschisa. Fara drama anuntam receptia. Intai parea ca nu exista solutie. Pe urma ne zic ca ne pot schimba camera, dar nu mai au cu pat dublu. Nu-i nimic unim doua paturi numai sa scapam de infern. Bunavointa bunavointa atrage. Plecam sa ne plimbam si sa vedem apusul. La intoarcere ne anunta ca ne muta intr-un mic pavilion din gradina. Camera mai frumoasa, doua paturi deja  unite si foarte confortabile, liniste, cantec de pasari, umbra, fericire. Totul se intampla pentru un bine mai mare. Daca Universul e in perpetua expansiune de ce sa gandim limitat?

2 thoughts on “ABUNDENTA

  1. Draga mea, de cand a aparut acest text aici ii tot dau tarcoale. Te-am descoperit, am descoperit ce scrii intr-o perioada in care aveam cea mai mare nevoie de asta. Iar acum acest text, la trei zile dupa ce am aflat ca am pierdut tot… Mai corect spus, ca nu am de ales si ca trebuie sa si accept, mental vorbind, starea de fapt instapanita de ceva vreme. Nu faceam confunzii nici inainte, nu vedeam in posesiuni sau in lucruri ABUNDENTA, ci doar un fel de siguranta si confort, cu toate grijile ce decurg din a-ti apara “bunurile”, “teritoriul”. Dar cand la pierderile de aceasta natura, materiala, se adauga si celelalte, care tin de oameni, prietenie, incredere, ma uit in oglinda si vad un fel de Iov, straduindu-ma sa nu-mi pierd si ultimul lucru de pret: credinta ca “totul se intampla pentru un bine mai mare”.

Leave a Reply

