UN FEL DE FABULA

Uneori lucrurile esentiale ti se releva prin intamplari obisnuite, pe langa care de cele mai multe ori treci fara sa le vezi bine.

E o zi calda. Inainte sa intru la cafenea am o jumatate de ora pentru mine. Sunt pe plaja. Imi scot hainele, ma intind pe nisip.  Lumea isi incetineste ritmul miscandu-se la relanti. Oceanul imi regleaza respiratia cu zgomotul valurilor.

Un pui de catel alearga fericit. Mica fiinta imi capteaza toata atentia. Ma face bucuroasa zbantuiala lui zanateca. Urmarindu-l incep sa vad mai mult. E cu doi barbati si un baietel. Trec pe langa mine ducandu-se aproape de apa de unde se lasa priviti ca intr-un flim mut.

Catelul fuge de la unul la altul cu chef de joaca. Baietelul tipa batand din picioare. Pare speriat de apropierea in goana a puiului. Unul din barbati intervine apucand animalul de ceafa. Il ridica si-l tranteste de pamant. Catelul se scutura, se duce putin mai incolo, iar in cateva secunde uita. Cauta joaca de parca nimic nu s-ar fi intamplat ceea ce ii mai atrage o serie de trantituri, ghionturi plus niste galetuse de apa rece pe spinare(barbatii il tineau cu forta, iar baiatul  turna apa rece pe el razand cu tipete).

Suferinta se invata. E ceva adaugat. Ceva primit prin experiente pe care le inchidem in noi cu o anume cheie. Catelul va deveni un caine violent, sau unul fricos sau cine stie cum nu pentru ca el e violenta, sau frica ci pentru ca in faza asta inocenta ii e “corectata” prin gesturi pe care nu le intelege, dar care ii graveaza incet incet un fel de a fi.

Toti venim aici inocenti, toti ramanem asa undeva in adancul nostru, dar acoperim fiinta pura sub multe straturi de frica, nesiguranta, neajuns, abandon si mai ziceti voi, adaugate prin invatare, prin acumulare de diverse experiente.

Sunt eu acumularea asta? NU. O sa ma uit de-acum incolo la mine ca la un animalut fara vina. SUNT INOCENTA!!!!!!Asa imi venea sa strig in gura mare acolo pe plaja plina de lume. Suntem inocenti cu totii, si tu, si tu, si tu, si tu.

Ca sa gasim ce cautam nu e nevoie sa avansam in timp,in spatiu, varsta, cunoastere. Trebuie doar sa ne apucam sa scoatem strat dupa strat ceea ce ne acopera adevarata esenta, sa devenim un soi de arheologi, geologi, sau cautatori de aur cu credinta ca sapam acolo unde trebuie, iar grauntele cel stralucitor iese la iveala.

Suferim atat pentru ca ne identificam cu ceea ce nu suntem.

De la scena de pe plaja am inventat un joc. Mi-am ales un animal care sa imi reprezinte inocenta. Un ied. Asa ma vad, un ied mic, alb, care topaie vesel in gradina, care oboseste si se culca in iarba, care umbla curios cu boticul lui roz prin diverse locuri, care se cuibareste in bratele unei mame mari si bune ori de cate ori simte nevoia.

Cand vine cate un gand de judecata, de frica, de “lasa ca stiu eu mai bine” imi zic doar atat “Ce stiu eu? Sunt doar un ied”. Puf! Gandul cu pricina isi pierde puterea asupra mea, nu ma mai taraste prin cine stie ce mizerie de stare. Ma tin inocenta pentru ca asta mi-e starea naturala. Am vazut atat de limpede .

IMAG1129

5 thoughts on “UN FEL DE FABULA

  1. Doamne, ce m-a emotionat gandul tau, astazi, cand ma framanta chiar pojghita asta de rautate si cruzime ce invaluie trupurile adolescentine, ele insele inocente in fapt, dar atat de infofolite, incat sufoca inocenta. Cum se iese curat din turma intaratata atunci cand esti mic si inocent?

  2. Mai, ieduta minunata, ce mult bine mi-ai facut cu aceasta iluminare a ta ! Multumesc !
    Te imbratisez cu toata dragostea

  3. Hihihi, eu m-am imaginat imediat ca un pui de alpaca, un mielut cu gatul lung:) Sau mai bine o vicuña, care-i salbatica, nu domestica. Agila si fragila. Mi-e dor de tine.

Leave a Reply

