MESAJUL DOMNULUI CHAMPALIMAUD

Trec mereu cu trenul pe langa o cladire cu arhitectura frumoasa. Se numeste Centrul Champalimaud pentru necunoscut. Niciodata, pana acum cateva zile, nu mi-a trezit vreun interes anume, dar stiti sunt unele momente cand sensurile se adancesc, perceptia sa largeste, iar ceea ce nu-ti spunea nimic iti striga dintr-o data lucruri…

Era sambata dimineata. Soare dupa multe zile cu ploaie. Ma simteam fragila ca o ceasca de portelan chinezesc, din alea prin care daca te uiti lumina transpare. Ma ducea Claudio la cafenea cu masina. Adusese special un CD sa-l ascultam. Auzeam toate sunetele melodiilor, toate micile note care puse in armonie faceau muzica. Cum, cum poate cineva sa le aseze atat de frumos? ma intrebam trecand pe langa cladirea de care v-am spus. In starea mea de mirare citesc centrul pentru necunoscut. Ce multe lucruri trebuie ca se cerceteaza acolo, inauntru, pentru ca vast mai e necunoscutul asta. Am avut imaginea unor savanti jucandu-se precum copiii, adica la modul cel mai serios, fascinati de…

Cine a fost domnul asta Champalimaud? Imi intreb iubitul.

A fost un domn foarte bogat, care atunci cand a murit si-a lasat aproape toata averea lui imensa omenirii prin aceasta fundatie pentru cerecetarea necunoscutului, imi raspunde dragul meu.

Pe geam se vedea oceanul. Undeva departe se lipea de cer amestecandu-si cu el albastrul.  Plangeam cu lacrimi mari, linistite coplesita de gestul domnului Champalimaud, de parca el, peste timp imi deschidea o carare traversand apa, pierzandu-se  la orizonte onde  Deus mora(la orizont unde locuieste Dumnezeu)asa cum tocmai zicea cantecul.

Nu-ti mai fie frica, mergi pe carare si ai incredere in ceea ce nu cunosti mai mult decat in ceea ce stii prea bine. Cu fiecare pas pe care il faci, in necunoscut te duci si el se deschide cu un infinit de posibilitati. TAINA LUMII IN NECUNOSCUT VIETUIESTE.

Asa s-a formulat in mintea mea semnificatia darului pe care acest om ni l-a facut noua celor carora ne e atat de frica de necunoscut.

Multumesc!

4 thoughts on “MESAJUL DOMNULUI CHAMPALIMAUD

  1. Daca era roman cu siguranta lasa averea unei manastiri. Este o mare mirare, intr-adevar sa lasi o avere pt a fi cheltuita pt cercetarea nestiutului. Cel putin ciudat..

Leave a Reply

