REGINA A MURIT, TRAIASCA REGINA!

Am primit in dar un obiect magic, un bust de femeie africana insarcinata, sculptat in lemn rar. Il stiam din galerie, unde mereu mi-a atras atentia, insa adus acasa, in prima seara, mi-a dat un sentiment de discomfort. 

Ma pregateam sa-l asez cu toata cinstea pe peretele de deasupra patului. Nu voiam oricum ci curatand mai intai dormitorul in ungherele lui, primenindu-l, lucru ce urma sa-l fac abia in dimineata urmatoare. Agat provizoriu femeia-mama undeva langa usa,oarecum ferita vederii.

Trezita in miez de noapte, ma duc in fata ei si o intreb “de ce mi-e frica de tine?” Raspunsul mi-a rasarit spontan in minte “e de la basme”. Sincera sa fiu nu ma asteptam la nici un raspuns, apoi asta era usor bizar, “cum de la basme?” dar curand mi-am dat seama are sens. Mi s-a parut ca ma intorc in timp, in anumite momente care apareau cu claritate.

Primul, eu ascultand basmele pe care mi le citea mama. In multe dintre ele regina murea la nastere…Atunci cred ca am semnat o intelegere cu mine – N-AM SA FIU REGINA DATATOARE DE VIATA. In mintea mea nasterea, actul creatiei era egal cu disparitia. Am decis ca nu voi naste, ca voi preveni in felul asta posibila catastrofa.

Al doilea moment. La o saptamana dupa ce-l naste pe fratele meu mama se imbolnaveste si curand are sa moara. Deci contractul pe care il semnasem la auzul basmelor primeste o parafa intaritoare – Regina daca naste se imbolnaveste si moare, asta nu e basm, e viata, mi se intampla personal, ma doare, deci asa stau lucrurile, EU N-AM SA FIU REGINA CREATOARE pentru ca voi muri.

Imi amintesc bucuria cu care m-am trezit din prima operatie de teratom, gandindu-ma ca daca mi-au scos un ovar nu voi mai putea avea copii, deci pericolul  e indepartat. La fel de bine imi amintesc dezamagirea avuta la auzul vestii ca nu-i nici o problema.

Momentul numarul 3. Sunt insarcinata, gata, gata sa mor. Traiesc pe propria piele scenariul imaginat si intiparit adanc in  subconstient-EU NU CREEZ PENTRU CA DACA FAC ASTA VOI MURI. Ceva, ceva m-a salvat atunci. Ca prin urechile acului am trecut si ramas pe tarmul vietii, am dat viata, dar contractul  nu l-am rupt.

Anul trecut, inaintea celei de-a doua operatii de teratom m-am dus pe firul lucrurilor, mi-am dat seama ca produc tumorile astea de frica de a nu fi mama, ca inca ma apar. Mare mi-a fost bucuria cand chirurgul m-a intrebat daca nu vreau sa optez pentru legarea trompelor, ca metoda definitiva de contraceptie. Asta am  facut dar in fundul intunecat al pivnitei intelegerea pecetluita continua sa existe. Frica ma erodeaza la fel ca inainte. Daca nu le-a legat bine…

Cand vezi ca ai o problema e suficient sa te uiti bine la ea, sa vrei s-o rezolvi si chiar daca nu stii cum, intentia ta declarata atrage tot ce-ti trebuie ca sa iesi la liman. Rabdare si credinta maica! Uite asa am ajuns sa vorbesc ca o matusa bisericoasa, dar ma jur ca functioneaza magia asta a lasatului cu incredere in bratele vietii.

Acum ca am gasit nefericitul act semnat cu mine insami l-am rupt si-am scris altul numit REGINA TRAIESTE

Imi incep fiecare binecuvantata zi cu gandul: Azi voi avea grija de toti copiii mei: oameni, plante, animale sau pietre! Sunt unealta vietii, exersez smerenia, bunavointa, golirea de sine, echilibrul. Invat sa fiu REGINA MAMA. Si sunt.

10 thoughts on “REGINA A MURIT, TRAIASCA REGINA!

  1. mai ştii tu iubito ziua aia cînd veneam de la plimbarea cu iubitul meu portughez şi m-ai luat repede cum am intrat în casă şi mi-ai zis “făi, am avut o revelaţie, ştii de unde cred că ne vine nouă femeilor magnetismul?” ne-a bufnit rîsul pe amîndouă de vulgaritatea şi extraordinarul răspunsului. şi eu, în aceeaşi după amiază, în altă parte a lisabonei, înţelesesem acelaşi lucru datorită acelui zeu blînd şi am rînjit amîndouă de bucurie că am descoperit pocalul. mi se pare că ce ai scris ieri e închiderea acestui cerc al înţelegerii cu privire la forţa divinului feminin din tine, din noi toate. şi în acelaşi timp deschiderea cercului trăirii pas cu pas a acestei minuni… fricile… cum ne sunt ele ghizi…. ce frumos! te îmbrăţişez tare tare!

  2. Imi puteti spune, va rog, cum pot cumpara margele de la dumneavoastra ( imi cer scuze ca intervin aici)?

    Multumesc,
    daniela

  3. REGINA TRAIESTE!
    Ce minunatie de lucrare, draga Regina! Magica si buna si repede. Asta-i deja lucrare de Maiastra. Strasnica rupere si rescriere de contract.
    Minunata recuperare de suflet! Si uite cine era partea aceea care s-a reasezat in lume. Regina. Zeita. ZEITA. EA, cum zice Coelho… Cea-care-sufla…
    Mi-e drag sa vad cum cresti si te infloresti, si dai si altora, sa vada, sa stie, sa creada!
    Am vazut ca vii iar pe la noi. Abia astept sa pun mana pe tine…🙂 si sa te imbratisez ca pe o Regina drrrraga de tot🙂

Leave a Reply

