PRIN OCHEAN

Stiati ca undeva in Franta, intr-un castel adevarat traieste o femeie blonda, cu parul lung, mereu perfect pieptanat? Machiajul ei e impecabil de dimineata pana seara, iar alta treaba n-are decat sa-si etaleze, cat e ziua de lunga, rochiile pe care sotul i le cumpara nebosit. Asa o vrea barbatul – PERFECTA, fara cusururi de ordin estetic, fara pijamale, cearcane, cosuri sau par ciufulit.

Dar de cate ori el pleaca in cate-o calatorie, iar ea ramane singura in castel arunca cat colo rochiile, pantofii cu toc, umbla in trening, in papuci de casa, isi prinde parul intr-o coada, il da naibii de machiaj si se simte fericita sa fie REALA.

Las povestea auzita ieri in punctul asta. E de meditat.

Daca tot am pomenit de rochii, marturisesc ca reducerile recente m-au ademenit, ca pe orice muritor, sa bantui magazinele in cautare de chilipiruri. M-am ales doar cu oboseala plus o umbra de tristete. De la an la an hainele sunt mai urate, mai prost facute, materialele mai terne, mai de plastic, iar campaniile de marketing mai puse pe fraierit adormitii.

Cum nu dorm, doar m-am grabit sa ies promitandu-mi sa ajung miercuri la targ, acolo unde tiganii vand solduri din colectii mai vechi, pe 2 euro bucata. Imi plac tigancile care isi striga marfa, te indeamna s-o rascolesti, iti spun amor cu vocea lor gajaita, si-ti ureaza tot binele din lume cand le cumperi ceva.

In piata e mai adevarat, mai uman, de-o calitate mai buna, pentru ca in anii trecuti se lucra mai ingrijit. Toata lumea castiga.

Alt loc de unde imi cumpar haine e Humana, magazin second-hand al unei fundatii umanitare. Lor le poti dona lucrurile pe care nu le mai porti apoi poti cumpara, pe bani putini alte lucruri. Fondurile stranse asa ajuta oameni din Africa.

In felul asta folosesc ce exista deja, sunt parte dintr-un cerc, nu mai consum alte resurse ca mi s-a nazarit mie de shopping, imi cumpar chestii foarte dragute pe care toata lumea le remarca, deci…

405451_10151327796959307_1886530242_n

9 thoughts on “PRIN OCHEAN

  1. Ma bucur ca altii sunt altfel decat mine. De ceva timp ma confrunt cu o severa nedorinta de shopping.Sper sa-mi treaca.
    Astept cu mult drag si nerabdare ca sa te ravad!!!

  2. cred si eu in reutilizarea unor haine. cred ca un lucru a fost facut cu un scop si menirea lui e sa serveasca acelui scop.
    de cand eram micuta faceam schimb de haine cu veri si verisoare. era fun.🙂 inca mai facem asta uneori.

  3. “dacă iei o portocală
    şi-o dezbraci în pielea goală
    ca să-i vezi miezul adânc
    peste care îngeri plâng
    cu căpşune-n loc de ochi
    şi aripi de foi de plopi
    se întâmplă să uiţi totul…”
    🙂

Leave a Reply

