KRISHNAMURTI

Adevarul nu poate fi dat de catre cineva. Trebuie sa-l descoperiti singuri: si pentru a-l descoperi e necesara o stare de spirit ce permite intelegerea directa. Nu poate exista o intelegere directa atunci cand exista impotrivire, aparare, protectie. Intelegerea vine printr-un act de luare la cunostinta a ceea ce este. A sti exact ce este real, actual, fara a-l interpreta, fara a-l condamna sau justifica este, fara indoiala, inceputul intelepciunii.

Krishnamurti

Am redescoperit o carte. Prima si ultima libertate – Krishnamurti. O cumparasem in Romania cu mult timp inaintea plecarii. Atunci nu m-am adancit in ea, nu venise timpul, doar am frunzarit-o, insa am simtit ca locul ii e intre cartile de luat mereu cu mine.

Alaltaieri a fost o zi grea. Asa sunt zilele in care nu mai ai incotro si trebuie sa privesti fara ocolisuri in tine. Ajutooor! am strigat din haul in care ajunsesem. In dimineata urmatoare ceva m-a impins sa-l caut pe dl. Krishnamurti in biblioteca. Iau cartea  si la orice pagina as fi deschis el imi oferea ajutor intr-un mod cat se poate de limpede dandu-mi starea de spirit necesara intelegerii directe.

O minte dornica de o viitoare transformare sau care priveste transformarea ca pe un ultim tel nu va putea sa gaseasca nicioata adevarul, deoarece adevarul trebuie sa apara in feicare clipa, trebuie descoperit si descoperirea lui nu este un efect cumulativ. Cum poti descoperi noul cand pe umerii tai apasa povara trecutului?

Chiar asa, cum?

One thought on “KRISHNAMURTI

  1. Cuvinte intelepte, dar eu mă întreb dacă acest adevăr este unic si imuabil. Oare nu se întâmpla uneori ca el sa depinda de factori precum imprejurare, persoana care îl proclama s.a.m.d.? Unul e adevarul spus de omul cinstit si altul cel ieșit din gura fariseului, chiar dacă formularea lui este identica.
    Si mai cred ca realitatea este prea complexa ca sa fie cuprinsă intr-un enunt univoc. Si mai cred ca e o utopie sa credem in existența unui adevăr cu o unica infatisare pt toți. Si mai cred in dreptul fiecărui individ la particica lui de adevăr si la dreptul de a-si trai viața conform cu acea farama. Si mai cred ca deasupra adevărului sta iubirea. Si mai cred, si mai cred…

Leave a Reply

