DE CE NU?

“De ce nu?” e o intrebare foarte buna. Ea merita sa fie pusa ori de cate ori apare un NU in vreo propozitie, iar daca ne ascultam cu atentie descoperim o gramada de nu-uri in propozitiile pe care le formulam.

Ca sa nu ma pierd in cuvinte o sa fiu concreta.

Copilul meu se simte la vremea asta  foarte serios si matur, adica foarte putin dispus sa se mai joace, sa se prosteasca. Are probleme la ora de teatru pentru ca zice nu la orice forma ludica de expresie de sine. Cu alte cuvinte sta batos si demn ca doar nu mai e la varsta jocului, chestie care o scoate din minti pe profesoara.

Aoleu ma mama, ai inteles gresit chestia cu crescutul, i-am spus. Daca vezi in jur mutre serioase si acre nu inseamna ca asta ti-e viitorul, copiii din noi nu mor niciodata si nici nu inceteaza sa se joace. Corpul asta mare pe care l-ai capatat nu schimba cu nimic lucrurile la un anumit nivel.

Dupa ce i-am recomandat sa se duca sa vorbeasca deschis cu profesoara, sa stinga conflictul, nu l-am mai batut la cap avand incredere ca e intelept si stie ce e mai bine pentru el. In schimb practic ce predic, adica traitul frumos, traitul in starea de copil.

Copiii sunt superb de seriosi cand se joaca, si 100% implicati, traiesc cu adevarat in povestile lor. Sindromul Peter Pan, mi s-a spus odata cand vorbeam asa, si era un om tanar, foarte tanar. Viata e grea, trebuie sa te lupti, a continuat. Nu l-am contrazis, doar i-am sarutat inima in gand si m-am rugat sa nu treaca mult timp ca el sa vada ca viata e frumoasa si buna.
Daca duminica, atunci cand mergem la cafeneaua din Praca das Flores astept cu nerabdare sa ne aduca ceaiul si cafeaua pentru ca odata cu ele vin niste pachetele galbene de zahar cu mesaje haioase despre indragostiti, daca ma duc pe furis la cosul cu alte pachetele sa schimb dublurile, daca le iau acasa si le lipesc pe peretele din bucatarie, daca stau dimineata cu ceasca de ceai in mana si le citesc amuzata, daca ii citez strigand lui Claudio cate unul dintre ele, daca pandesc in calendar urmatoarea duminica, inseamna ca nu sunt matura imi accept cu seninatate starea si o numesc FERICIRE.

Lucrurile astea mici, nesemnificative dar pline de bucurie la care zicem “de ce nu?” fac diferenta

Jocul e parte din noi, din natura noastra fericita, e ceva fara limita de varsta. Stiu pentru ca simt adanc asa si mai stiu ceva, ca fericirea mea face minuni in jur.

Aseara ma suna copilul. Mama, azi am dansat si-am cantat la ora de teatru…

9 thoughts on “DE CE NU?

  1. Buna Lola, magicul pe care ai ales sa-l traiesti zi de zi ma inspira si ma ajuta foarte mult, iar cand port margele de la tine pur si simplu zambesc!🙂 Si prietena mea la fel!🙂 Te rog da-mi adresa ta de mail pt ca vreau sa te rog sa-i faci si surorii mele un colier de zambete. Multumesc ca imparti cu noi ceea ce descoperi si ne inspiri!

  2. Ai dreptate, trupul se schimba trecand prin etapele existentei pe acest pamant, sfarsind prin a se stafidi, spiritul se imbogateste acumuland experienta anilor pe care-i ducem cu noi,dar inima ramane mereu tanara, de unde si frumoasa melodie <>. Partea buna este ca lucrurile sunt asa de bine aranjate de Creatorul Suprem , ca totul sa fie in armonie. Inchipuieti cum ar arata o batrana jucand sotronul::..dar ea nu joaca desi i/ar place sa o faca , inima ii da ghes dar incheieturile nu o mai lasa……….<>. Nu-i problema insa, pentru ca fiecare varsta are farmecul ei si mai ales ……jocurile ei, important este sa-ti dai drumul, sa fii liber in spirit si-n simtiri…..la fel afinitatea dintre nepoti si bunici nu e intampaltoare….

  3. Azi am trecut in plimbare cu piscotul pe langa… doamne ce local e acolo la Piata Lahovari unde am fost si noi o data demult, a, gata embassy, si ma uit prin geam inauntru *nestiind de ce* (de ce nu) si ce se iteste in fata ochilor mei: o tipa cu sapatele, cu colier de margele la gat, cred ca era Micul Print sau oricum ceva super migalos (si minunat, desigur).
    Asta a fost magia de azi, te pupam.

  4. Pingback: JOCUL « lola dream factory

Leave a Reply

