ARC PESTE TIMP

De când cu limbajul articulat
Sunt osândită să ţip
Şi să repet la nesfrâşit
Fragmente de vocabular.
Cuvintele tăioase
Strecurându-se prin spaţiul îngust dintre incisivi şi limbă.
Împing dureros membrana firavă a timpanului.
Uneori vorbele se rotunjesc.
Volatile rotocoale şoptite
Infiorând puful delicat de pe urechea ta…
Duminica stau întinsă pe spate şi plescăi KLIMT, KLIMT, KLIMT
Sau las să se prelingă
Zeama dulce, de fructe prea-coapte a cuvintelor portugheze.
Joia…miaun, dar nu ştiu încă să torc.
În celelalte zile
De când cu limbajul articulat
Am mai învăţat să spun foarte frumos
MULŢUMESC, BUNĂ DIMINEAŢA,TE IUBESC şi ÎMI PARE RĂU
Ce tocmai ati citit am scris prin 2002-2003. A fost una dintre scrierile alea care vin din senin, care se transcriu cursiv, fara stersaturi sau adaugari, care odata terminate si recitite te fac sa te intrebi ce naiba a fost cu tine, cine ti-a luat mana si-a folosit-o sa astearna cuvinte.
M-am minunat eu pentru o vreme, dar cu timpul am uitat de poezie. Au trecut anii…multi.
Saptamana trecuta cand stateam in Cascais am luat pranzul cu Joana. E o adolescenta uimitoare. A inceput sa-mi vorbeasca de drumul ei spiritual, de cautarile ei, de credinta ca o sa reuseasca sa se curate de tot ce-o umbreste si-mi spune ca aplica o metoda foarte simpla – ho´oponopono. A sunat asa amuzant, ca o formula magica. Am descoperit ca e: IMI PARE RAU*IARTA-MA*TE IUBESC*MULTUMESC. Metoda cu nume simpatic, consta in a stinge conflictele mentale, imediat ce apar, spunand aceste cuvinte.
Seara, fara sa stie de discuita mea cu Joana, Sara imi arata pe net acelasi lucru. Brusc imi vine in minte poezia pe care o scrisesem demult. Noroc ca o pusesem pe un site si a fost simplu s-o gasesc pentru ca nu o mai tineam minte.
Hmm…
Duminica stau întinsă pe spate şi plescăi KLIMT, KLIMT, KLIMT
Sau las să se prelingă 
Zeama dulce, de fructe prea-coapte a cuvintelor portugheze.

nu plescai Klimt, desi e foarte amzant sa spui cuvantul asta iar si iar, are o savoare a lui, dar zeama dulce a cuvintelor portugheze o las sa mi se prelinga pe la colturile gurii. Sunt ca niste piersici bine coapte si dulci, sau ca niste portocale din care musti  cu pofta. Poate acum zece ani cu un cuvant dint-o poezie mi-am croit drum incoace, poate  o fraza venita din senin mi-a aratat putin viitorul.

Habar n-am cum functioneaza lucrurile astea si nici n-as vrea sa-mi stric mirarea stiind. Starea de miracol pe care o simt cand intrevad legaturile subtile ale lumii n-as da-o pe toata cunoasterea omenirii.

Daca tot m-am apucat sa fac analiza pe text ultimul rand reprezinta aproape formula magica ho´oponopono

MULŢUMESC, BUNĂ DIMINEAŢA,TE IUBESC şi ÎMI PARE RĂU

Lipseste IARTA-MA.  Nu stiam atunci ca e esential sa ierti. Caram cu mine un bagaj greu tocmai pentru ca nu invatasem iertarea. Parte din formula revelata o aplicam intuitiv si asta poate m-a dus mai departe, pana la ziua de azi cand stiu ca inima se elibereaza doar iertand adanc.

Apar situatii care ma dau peste cap, care fac sa urce in mine valuri de ciuda, de frica, de rau, de urat. Intai ma intrebam de ce si adaugam suferinta neputintei, a neintelegerii. Pentru ca sunt rani vechi inca deschise care se vor vindecate. Ce rana se inchide cand o zgandari cu furie? Am invatat sa ma uit la partea mea intunecata cu blandete. Va fi mereu acolo cu o forta pe care nu o subestimez. In loc sa-mi fie frica, s-o detest, sa vreau s-o nimicesc o las sa fie, pun pe ea lumina dragostei, a iertarii, a recunostintei.

Cele patru cuvinte sunt magice pentru ca dizolva rezistenta interioara, pentru ca ma fac sa depun armele cele ascutite si sa imbratisez ce e, sa mangai, sa iubesc, sa iert.

Incercati o data, intr-un moment de furie, sa spuneti rar, simtind,cele patru cuvinte si vedeti ce se intampla.

Numai bine dragii mei, numai bine!

6 thoughts on “ARC PESTE TIMP

  1. Iar eu il port pe Klimt la gat in Magica Margica. Cand te-am rugat sa imi faci siragul nu stiam exact de ce vreau sa se intrepatrunda durerea Fridei cu stralucirea lui Klimt. Astazi, acum, stiu. A trebuit sa treaca mult timp ca sa inteleg, Faptul ca am descoperit blogul tau , ca mi-ai daruit exact acele margele imi confirma ca intalnirea noastra nu a fost intamplatoare. Incerc acum multe din emotiile impartasite de tine in postari: teama, durere, spaime,speranta, lumina.In ordinea aceasta pt ca asa au venit : neintelegeri, discutii,divort, , copii prinsi in probleme de adulti, si oameni buni in jurul meu . Nu te cunosc, dar inima mea te stie . Esti printre ei, om bun si pentrru asta iti multumesc.

  2. beauty, tu esti miraculoasa🙂 love you. mi-am adus aminte cum am citit in aeroport, la bucuresti, acum cateva saptamani, un articol despre Cristi Minculescu si sotia lui – cat de mult se iubesc ei ca niste adolescenti, cum ea i-a salavat lui viata si cum el spune cea mai frumoasa si scurta rugaciune mereu – Iarta-ma, Multumesc, te iubesc – am inceput sa plang cu lacrimi de crocodil de dragul lor si de frumusetea si simplitatea cuvintelor. te pup mult si te imbratisez. sa fii luminoasa mereu. love

Leave a Reply

