LUMANARI

Din dragoste pentru foc, din bucuria pe care lumina lui mi-o aprinde in inima, de dragul scotocitului printre vechituri la targ, din credinta ca totul poate renaste, a aparut spontan, in viata mea, o noua si foarte placuta indeletnicire – facutul de lumanari.

Nu mai stiu in ce imprejurari a rasarit gandul, dar a venit invaluit in entuziasm, cu energie, cu certitudine – eu vreau sa fac lumanari!

Le vedeam romantice, parfumate, in cesti vechi de portelan, incalzind seri reci de iarna, stand langa ceainic, sclipind in ochii celor ce deapana povesti la lumina lor. Mi-am luat barbatul de mana intr-o sambata, am bantuit Feira da ladra in lung si-n lat intorcandu-ne acasa cu un rucsac plin de castroane si cesti inflorate.

Ceara, fitil, esente…vreo cateva saptamani am intrebat in fiecare drogherie, in fiecare magazin unde banuiam ca ar putea avea si…nimic. Maria mi-a trimis un site romanesc unde aveau de toate, dar nu expediau pana aici. In fine, nu-mi venea sa ma agit prea tare pentru ca undeva adanc in mine stiam ca voi gasi ce-mi trebuie fara efort. Asa a fost.

Intr-o zi vad un magazin cu ate de tot felul, intru sa intreb de fitil si gasesc acolo absolut tot ce-mi trebuia sa fac lumanarile.

N-am gasit pana aseara tihna, dar acum sunt gata. Miros a vanilie, stau in cescute fine de portelan cu trandafiri, in mici castroane.

Am aprins-o pe prima. I-am privit multa vreme flacara. E atata Viata, atata nadejde, atata caldura in lumina unei lumanari.

9 thoughts on “LUMANARI

  1. Cat sunt de frumoase luminitele tale!! Mainile tale, fermecatele, gasesc feluri infinite sa creeze minunatii, draga mea draga…
    O lumanare nu se stinge cand aprinde pe alta, ci doar sporeste lumina, nu-i asa?:) Mi-e tare dor de tine…

  2. Faci margele, faci mancare, faci lumanari, faci povesti….. adica, ne faci pe noi fericiti!
    Aferim, draga mea Lola, Aferim!

    • Totul se tese din dragoste, din dragul de-a fi aici. Dau si primesc iubire. Schimbul asta cred ca face lumea sa se invarta.In universul material am fost lasati sa experimentam, n-ar fi pacat sa nu ne jucam cu tot ce Viata ne pune la dispozitie? N-ar fi pacat sa nu fim fericiti ca niste copii?

Leave a Reply

