IERI

As putea scrie deja un roman cu personajele pe care le intalnesc la cafenea, sau in tren, sau pe plaja din Cascais unde imi petrec mai nou diminetile.

Ah, lumea…Iubesc lumea cu pasiune, cu foc. Invat blandetea gesturilor, dar inima imi bate navalnic, vorbele mi se fac jucause, gandurile nu mai condamna, sau daca iau calea asta le vad si le schimb.

Zilele sunt inca frumoase, calde. Ieri am plecat mai devreme sa-mi fac autoterapia pe plaja. Autoterapie… in fond e doar iubire, iubire cum n-am stiut sa-mi dau pentru ca n-aveam timp, pentru ca era mereu altceva mai important. In fine, nu conteaza. M-am dus sa ma lipesc cu spatele de nisipul cald, sa ascult apa si murmurul vocilor din jur, sa fiu intre cer si pamant un graunte fericit.

La cafenea am fost doar cu Suzana. Ea se ocupa mai mult de backstage. Eu cu pregatitul salatelor, tapas-urilor, bauturilor, privitul oamenilor in ochi.  Stiu ce sa fac intr-un mod natural, simt. Nu lucrez la cafenea, traiesc acolo si am grija.

Seara, in tren, ma simteam obosita fizic, dar energica, fericita, calma. Am inchis ochii sa meditez un pic. Pe scaunul din fata se aseaza un roman. I-am recunoscut vocea. E cel pe care l-am mai ascultat acum cateva saptamani, cand ne-am intalnit tot in tren. Vorbeste la telefon. Data trecuta a vorbit pana in Lisabona. Are o voce egala, insinunata. Barfeste, barfeste barfeste. Acum e atat de aproape si nu ma pot deconecta. Limba romana o primesc fara sa vreau. Portugheza, engleza sau orice alta limba au buton de “off” in mintea mea. Cand nu vreau sa inteleg e suficient sa nu ma mai concentrez si cuvintele isi pierd orice sens devenind doar sunete. Romana pricep orice ar fi. Intai am rezistat cuvintelor lui care otraveau aerul si mi-am dat seama ca opunandu-ma le dau forta, pe urma le-am contemplat, le-am desfacut in silabe, in litere, in zgomote. Ii vedeam ceafa cu piele galbena, transpirata, firele de par crescute pe ea, inchideam ochii, deschideam inima si lasam totul sa fie, omenescul cu mizerie cu derizoriu, cu colcaiala.

In loc de sila, sau dispret ma cuprinsese  o moleseala calda, buna in care puteam intelege si ierta tot. Gata oameni buni, opriti-va, va rog opriti-va, nu mai otraviti! asa ma rugam in gand.

Ceva ne-a venit in ajutor pentru ca legatura  telefonica era din ce in ce mai slaba. S-au chinuit o vreme sa vorbeasca printre intreruperi, dar intr-un final au renuntat. Barbatul a adormit cu capul pe geam. In sfarsit s-a lasat linistea…

11 thoughts on “IERI

  1. Tu, în loc să citesc “omenescul cu mizerie cu derizoriu, cu colcaiala.” am citit “omenescul cu mizerie cu derizoriu, cu ciocolată.”. Și mă întrebam ce o fi așa de rău la omenescul ăsta cu ciocolată.

    Să știi că ieri eram într-un magazin și o mamă întreba o fetică: ai luat-o pe Lola? Lola era o păpușă îmbrăcată în costum popular. Mi-am amintit de tine și a fost bine.

  2. Este minunat ceea ce tu faci!!!!!! iubesti lumea, traiesti intens, serviciul tau il faci cu atata pasiune incat se confunda cu starea ta de bine, si ……iubesti, stii si poti sa iubesti, si asta te face fericita!!!!! esti reconfortanta !!!!! …restul nu mai conteaza……ma faci sa te iubesc!!!!!!

  3. Nu vreau sa par rautacioasa dar din atatea persoane cu cate te revezi cu drag, cu cate ai mai vorbi si a doua oara, cu cate ai fi prieteni for ever?

  4. Asa fac si eu cand vreau sa ma sustrag uratului din jur. Descompun cuvintele, le rup tesatura malefica, le asez la distante mari unele de altele, prin aer. Privesc oamenii in ochi gandindu-ma la peisaje frumoase comune. Si ceva parca se misca acolo, parca…

  5. Multumesc de pont! Chiar ma intrebam de multe ori, cum pot opri conversatiile pe care le aud fara voie? Si mi se intampla si mie daca eram in alat tara sa ma relaxez pentru ca ascultam doar cand doream. Asa e, limba romana o aud pur si simplu, nu pot inchide canalul…credeam ca doar mie mi se intampla.

Leave a Reply

