ALEG

Claudio zice amuzat ca sunt cam nebuna, ca am idei extravagante si isi insoteste spusele cu un gest-fluturare al mainii pe langa cap(recunoscand in acelasi timp ca tocmai asta mi-e farmecul). Nu ma supar. In realitatea mea toate lucrurile pe care le simt, le fac si le spun sunt normale, venind dintr-un adevar pe care nu-l pun la indoiala, adevarul inimii, dar nu ma refugiez in ea ca intr-o lume paralela. Functionez bine-merci in ceea ce numim societate, am un contact minim cu sisitemul, stiu ce se intampla pe mapamond, intru in supermarket, ma uit la televizor.

Spunand odata cuiva foarte implicat in cele macro(finante, politica, economie mondiala, etc) ca aleg sa stau mai retrasa, ca nu ma intereseaza sa particip la drama colectiva adaugandu-i angoasele mele hranite  in cerc vicios de ce aud si vad in jur,  m-am trezit cu un deget aratator indreptat amenintator catre nas “voi, voi astia carora nu va pasa. Daca va mai aparea un Hitler e vina voastra a ignorantilor care alegeti neimplicarea”

N-am incercat sa-i explic ce inseamna “neimplicarea”, oricum  avea deja propriile idei. In fond eticheta pe care mi-o aplicase nu ma deranja deloc. In asemenea situatii  fac ceva simplu – relativizez. Ma imaginez intr-o poza pe care nepotii sau cine stie cine o va gasi dupa ce n-am sa mai fiu pe-aici si din hartiuta aia le voi zambi fara sa-mi  pese ce s-a zis, s-a crezut, s-a presupus vreodata despre mine.

Exercitiul  ma ajuta sa nu-mi mai pese deja. Si cand spun nepasare n-are corespondent in indiferenta, ci in neutralitate. Daca nu mai iei lucrurile personal, lipsa involburarii orgolioase lasa loc compasiunii. Vezi lumea asa cum este, ii simti inima  si durerea si teama, nu esti mai bun, nu esti mai rau, esti si tu unul care faci tot ce poti pe masura intelegerii tale.

Ce-am priceput pana acum e ca trebuie sa ma vindec, sa ma slefuiesc. Transformarea mea e o munca fara glorie, fara zgomot, fara orgoliu. Treaba de mestesugar anonim. N-am ce sa salvez in lume atat timp cat sufar, cat bucuria mea nu vine direct din Sursa.

Ma uit la stiri cu sonorul taiat si aflu mai multe decat daca as asculta cuvintele. Mimica, gesturile, micro-expresiile…linistea ma ajuta sa le vad, sa patrund adanc in miezul omenescului. Ce e in ei e si in mine, sunt parte a lumii cu tot ceea ce presupune, dar am puterea sa aleg.

Aleg sa nu mai sufar

Aleg sa nu ma mai las infricosata

Aleg sa iau cartea cu versurile de aur ale lui Pitagora si sa meditez la ce zice

1. Reflecta la urmatorul lucru – e ordonat de destin ca toti oamenii sa moara.

2. Si ca averile sunt nesigure – cum au fost stranse, asa se pot risipi.

3. Privitor la calamitatile pe care omenirea le sufera, ele sunt de natura divina

4. Suporta-ti cu rabdare destinul, nu te plange niciodata de el.

5. Dar straduieste-te cum poti sa-l corectezi.

6. Si ai in vedere ca soarta nu trimite cele mai mari portii din aceste ghinioane oamenilor buni.

Aleg sa-l ascult pe Dan Puric

Aleg sa mananc cirese

Aleg sa vad o comedie

Aleg sa pictez pe margele si nu numai

Aleg sa fac biscuiti

Aleg sa am grija de gradina

Aleg sa merg pe strada zambind oamenilor

Aleg sa scriu aici

Aleg sa palavragesc pe chat cu tata

Aleg sa vad documentare cu animale

Aleg sa fac dragoste

Aleg sa stau si sa vad in loc sa fug si sa nu

Aleg sa am bucurii multe si mici

Aleg sa binecuvantez in gand oamenii pe langa care trec

Aleg sa hranesc porumbeii

Aleg sa dorm la pranz

Aleg sa merg de dragul mersului

…iar daca dupa toate alegerile astea ale mele un nou Hitler va veni sa stiti ca a fost alegerea lui🙂

12 thoughts on “ALEG

  1. Corecte alegeri, si toate sunt carari spre tine insati. Si eu am inceput sa le urmez de ceva ani, si tare multe am inteles de atunci. Ca sa poti ajuta universul, trebuie intai sa te limpezesti pe tine, ca sa ai forta unui cristal curat.
    Nu-i o greseala sa fim intai fericiti noi insine, fiindca prin asta aducem totodata contributia noastra la pacea lumii.
    Mi-a placut mult acest post, ca multe altele.
    Te imbratisez, sa ai o zi frumoasa!

  2. Binecuvantate fie alegerile tale!

    Si cand carbunele se transforma in diamant, o, ce splendoare!
    Te imbratisez splendoare de fmeie ce esti

  3. ,e ordonat de destin ca toti oamenii sa moara.,……si daca nu murim?……daca ne schimbam doar forma?…….Cand o sa invatam ce e cu adevarat Moartea n-o sa ne mai temem de ea,zic unii…..( cine se teme de viata se teme si de moarte……cine nu stie sa traiasca nu stie nici sa moara….)….Eu nu stiu ce e moartea….dar ma sperie doar ca cei ce raman dupa mine vor suferi…..
    …Si de ce calamitatile sunt de natura divina?…..Eu credeam ca Dumnezeu e doar Iubire…..atat….Nu dumnezeu face dreptate sau pedepseste….ci omul….in numele Lui……
    …….binecuvantata sa fii ca ne lasi sa invatam ……

    • Moartea ca fapt n-o prea luam in calcul desi e singurul lucru cert din viitor. Ne ingrijoram de foarte multe maruntisuri, ne preocupa ce-o sa fie, cum o sa facem,ce consecinte au actiunile noastre, etc, dar foarte rar ne traim prezentul luand in calcul ca asta ar putea fi ultima zi, ultima ora, ultimele 10 minute. Numai gandul ne sperie.Fugim cautandu-ne alte preocupari sa ne distraga.
      La asta cred ca indemna Pitagora, la a ramane constient ca mori.
      Ti-ai mascat frica in grija ca ceilalti sa nu sufere, dar de ce ar suferi cand moartea e doar o trecere cum zici? Spune-le foloseste timpul pe care il ai sa-i pregatesti, sa te pregatesti. Adevarul asta privit adanc nu e trist deloc, e eliberator.
      Noi suntem divini. Gandeste-te ca fiecare gand, fiecare gest pe care il facem construieste sau darama. Dumnezeu nu e in afara noastra. Calamitatile nu sunt facute sa ne pedepseasca,nu cad pe capul nostru din neant, din exterior, le generam. Sunt doar consecintele gandurilor, vorbelor, faptelor noastre. Cum nimic din toate astea nu se pierde la ceva duc.
      te imbratisez cu dragoste

Leave a Reply

