SA LE SPUNEM MICI COINCIDENTE

M-am trezit dimineata cu un gand. Cum ar fi sa traiesc bazandu-ma 100% pe miracol? Pentru cateva secunde am simtit o mare incredere si o tot pe-atat de binecuvantata bucurie care-mi confirmau adevarul gandului.

Cred in miracole, dar in acelasi timp cred ca sunt sporadice, ca nu-mi pot pune nadejdea in ele la nivelul traiului zilnic. Sunt exceptionale, nu?

Pai cum sa fie altfel cand eu asa le vad? Realitatea fiecaruia nu e nimic altceva decat ceea ce poate modela cu imaginatia.

Se pare ca atata am putut pana acum. Dar daca luand clipa asta ca pe un adevarat punct zero ce e, decid altfel?

Daca imi imaginez viata ca pe o impletire de mici coincidente atat de bine organizate incat nu mai trebuie sa-mi fac nici o grija pentru ce e si ce va fi?

Nu, n-am sa ma pun cu burta in sus asteptand sa-mi cada totul in poala. Imi vad linistita de treburi.

Uitati ce indreptar frumos de viata am gasit:

Iată dar calea de început : cumpătarea în toate cele ce faci, ascultarea de bătrâni si de cei întelepti, hărnicia, multumirea cu ceea ce ai, ferirea de neadevăr si de vorbele desarte, ferirea de ceartă si de mânie, buna purtare între semeni. Dimineata să te trezesti cu ele, ziua să le porti mereu în minte, seara să le ai cu tine în somn si astfel supărarea, lipsa, amărăciunea, neputinta, boala si răutatea altora nu se vor atinge de tine.

Dincolo de acestea se află iubirea, vointa, curajul, răbdarea, modestia si ele ridică omul cu adevărat. Acestea sunt cele ce te apropie de Focul cel Vesnic si, prin ele, calea ta urmează calea zeilor, dar îngroparea lor te aruncă mai jos de dobitoace. Doar prin ele primesti adevărata cunoastere si întelepciune, adevărata putere, adevărata bucurie, adevărata bogătie, rodnica si trainica lucrare.
Dar iată că unde este iubirea poate apărea si ura, unde este vointa poate apărea si delăsarea, unde este curajul poate apărea si frica, unde este răbdarea, poate apărea si graba si unde este modestia poate apărea si trufia. Căci miscătoare sunt si cele ce se văd si cele ce nu se văd din fiinta omului. Dar toate acestea sunt ale celui ce simte, iar peste el se află cel ce gândeste si acesta este cel ce vede miscarea în nemiscare, este cel care dincolo de toate aceste virtuti se desfată în cunoasterea si linistea ce întrece orice bucurie, iar atentia, echilibrul si limpezimea sunt uneltele  sale.

Saptamana trecuta a fost o zi cand am zis ca trebuie neaparat sa merg la dentist. Aveam o fisura pe un dinte din fata si ea se colorase de la ceai. Ma enerva grozav. De mult imi promisesem s-o rezolv, dar ma pricep de minune sa aman si sa ma vaicaresc. In ziua aia mare mi-a fost hotararea. Gata, lucrul asta trebuie rezolvat!

In cateva ore ce credeti… primesc un telefon de la o clinica unde am fost anul trecut. Ma aveau in baza de date si m-au sunat sa-mi spuna de promotia lor cu preturi taiate la jumatate. Sa-mi faca programare? Da, sa-mi faca🙂

Acum zambesc impecabil cu gandul la…sa le spunem mici coincidente cotidiene(ca miracole prea suna exceptional)

 

 

 

5 thoughts on “SA LE SPUNEM MICI COINCIDENTE

  1. E adevarat, Lola, noi ne construim realitatea. Micile coincidente noi ni le atragem, prin increderea noastra in puterea gandului pur, nebruiat de sentimente joase ca invidia, ura, trufia, si altele ca acestea, ce ne impiedica sa ne luam fericirea de fiecare clipa cu ambele maini si s-o savuram.

  2. E frumos cum gasesti tu pace si sens intre aceste trairi ,,miscatoare vazute si nevazute,, din fiinta ta…
    ..si uau, in Elvetia ar fi intr-adevar un miracol sa te sune de la o clinica cum ca au redus pretul la jumatate la serviciile lor…
    Lucky you!

  3. ,,Nu crede in minuni. Bazeaza-te pe ele!”
    Mi-ai amintit Lola draga, sa-mi numar binecuvantarile.

    Fii binecuvantata.

Leave a Reply

