IN SINTRA

Sintra, magica, magnifica Sintra! Vegetatie coplesitoare, muntele vrajit, pietre asezate in fragil echilibru de-o mana neomeneasca, palate misterioase ascunse in mijlocul unor gradini fara de capat.

Cand mergem acolo as vrea sa ma pot transforma in abur, sa intru peste tot: printr-o fereastra uitata deschisa, printr-o gaura de cheie, pe sub o usa, in casele batrane, incuiate. Cat mi-ar placea sa le aflu tainele, sa le pot vedea nevazutul.

Ultima oara ceva irezistibil ma facea sa incerc zborul Am sfarsit destul de prost. Un colt de piatra din pavaj un pic iesit mi-a intrat fix in talpa la aterizare. N-am mai putut sa merg pana la masina si-am ramas cuminte pe bordura pana s-a intors Claudio sa ma ia. Imi venea sa plang de durere, ma tot intrebam ce naiba m-a apucat sa topai ca o capra,  in acelasi timp imi clocotea in piept un mic hohot de ras. Orasul, cu ceva-ul lui nedescifrabil, mi se parea complice si ingaduitor… lasa, joaca-te, ai tot dreptul.

Ridurile mi se adancesc in jurul ochilor. Femeia cu aer matur care ma priveste din oglinda mi se pare mai degraba mama. Ce chestie, mama n-a apucat sa aiba riduri…

N-am varsta. In interior simt ce simteam si copil fiind  – nedumeriri, tristeti, bucurii. Am aceeasi enervare surda cand ma lovesc, imi place sa ametesc invartindu-ma, imi place sa-mi simt corpul, sa sar, sa alerg, sa raman in nemiscare, sa ma uit la mine pana nu mai stiu cine sunt. Chiar, cine sunt? Cine priveste din spatele ochilor nostrii? Cine e observatorul?

8 thoughts on “IN SINTRA

  1. observatorul e sufletul, sufletul infinit, care a vazut multe vieti si totusi nu se satura sa mai vada alte si alte vieti, alte si alte experiente. Infinitatea din fiecare, samanta universala din noi.

  2. Ce bine-mi faci, tu Lola Minunata, cu scrisul si cu observatul tau!
    Nici nu stiam ca-s asa de muuulta… sunt si acolo. Cand te citesc pe tine, cand citesc Saramago.
    Rugamintea mea ramane : scrie Lola, scrie, scrie. O faci foarte bine.
    Si ma vindeci.

    Te imbratisez cu toata dragostea

Leave a Reply

