VIATA=MOARTE=DRAGOSTE

Il ascultam pe Krishnamurti. Vorbea despre  dragoste, viata si moarte, despre unitatea celor trei pe care atunci cand o gasesti poti trai fara frica. Inima imi era deschisa iar cuvintele isi picurau in ea adevarul. Mintea ma intreba CUM si se indoia.

O intamplare din aceeasi zi m-a ajutat sa simt cum nu e nici o diferenta intre viata moarte si iubire.

Am aflat ca Vladimir s-a dus cu Tam Tam de urgenta  la veterinar. Nu puteam fi acolo si in asteptarea vestilor m-a cuprins frica. Frica de nenorocire, de suferinta, de moarte. Daca noi avem lectii de invatat din bolile noastre animalelor de ce le e data suferinta?

Pentru mine Tam Tam e ca un al doilea copil. Fiinta pretioasa, univers unic a carui disparitie e ireparabila. M-a luat o durere crunta simtind fizic golul, in stomac. Viata presupune o suma consistenta de desparitiri iremediabile. Toti suntem miraculoase forme facute apoi sa dispara…

Intai mi s-a parut insuportabila durerea, absolut insuportabila. Rezistam, ma zvarcoleam in fata a ceea ce este, eram furioasa ca va trebui sa indur chinul atator despartiri si-am plans. Mi-am dus iubitul la aeroport. Despartire temporara, dar ma durea si ea. M-am intors singura. Am luat un autobuz care m-a lasat departe de casa. Voiam sa merg, sa merg si iar sa merg. Imi era frica de ce voi auzi cand il voi suna pe Vladimir. Totusi stiam ca va fi primul gest pe care il voi face odata intrata pe usa.

Grabisem pasii, dar ceva imi spunea lasa-te, hai lasa-te, fa cu atentie fiecare pas, fii aici, nu uita de puterea de a construi cu gandul.

Imaginatia e mai importanta decat cunoasterea. Nu lasa pe nimeni si nimic sa interfereze cu zona unde ai putere absoluta, unde totul e posibil, spunea cineva. Am invatat sa ma rog in felul asta, nu cerand ca lucrurile sa fie altfel decat in prezent ci imaginandu-mi-le asa cum vreau.

Mi-am imaginat ca sunt tubuletul cel gol prin care curge dragostea, ca fiecare om intalnit e atins de ea, ca moartea e  trecere simpla spre o noua aventura fantastica. Durerea si frica au disparut. Cei pe langa care treceam tresareau si ma priveau fix in ochi cu mirare, nu mai aveam greutate, drama disparuse.

L-am sunat pe Vladimir. Era calm. Pe Tam Tam l-au scanat de la bot la varful cozii, i-au facut analize si urmeaza sa vedem ce-o fi exact. Pana atunci am decis sa avem ganduri luminoase, lipsite de frica pentru viitorul lui.

Mi-a zis “mama, il iubesc mult. A ajuns un mos enervant, dar cand il vad mereu fericit as vrea sa fie asa pana la capat”.

Noaptea, inainte sa adorm am avut o stare…moartea, viata si dragostea se facusera acelasi lucru. Fara forma, fara transcriere in ganduri. Nu, chiar nu stiu sa povestesc ce simteam in afara celor doua mici vaduri de lacrimi care mi se duceau drept in urechi.

5 thoughts on “VIATA=MOARTE=DRAGOSTE

  1. Greu. Foarte greu exercitiul asta al eliberarii de..orice. Mie inca imi este aproape de imposibil chiar numai gandul ca va TREBUI sa accept ca toti si totul trece intr-o nefiinta, necunoscuta mie. Ca absolut orice imi este cunoscut – atat cat se poate – va deveni “altceva” la care nu am acces… In mine cresc chiar acum rezistenta, impotrivirea. Nu am facut nici macar un pas pe drumul asta, care ni se asterne tuturor in fatza cand nu ne mai numim chiar tineri (fizic), si deja caut o scapare. O fi un alt drum mai la stanga? Mai usor? Nu, nu e, imi raspunde vocea aceea de care nu vreau sa ascult…

    • Draga Mada
      Sa-i zicem posibil exercitiului, mai bine decat greu. Sa-l luam zi de zi de la capat cu bunavointa. Universul, daca vede atata dorinta ne ajuta. Altfel ce ne ramane de facut? Smiorcaiala?
      E bine ca iti vezi rezistenta.Faptul ca te observi ajuta mult.
      Te imbratisez

  2. Sanatate si vitalitate la mosuletzul cu coditza ii doresc si imaginez, chiar acum🙂 Te salut cu drag si lumina, ai dreptate, asa simt si eu…

Leave a Reply

