ZIUA ROMANILOR DIN PORTUGALIA

Ieri am sarbatorit ziua romanilor din Portugalia. Era sa scriu ca Ambasada noastra a organizat, dar suna asa  impersonal, ori tocmai despre caldura celor de-acolo e vorba asa ca zic Oamenii( doar ei sfintesc locul) de la Ambasada, ne-au daruit cateva ore de bucurie simpla si adevarata, o dupa-amiaza cu mici, bere, fasole batuta(mmmmm…iar laude doamnelor celor pricepute si harnice), castraveciori murati, telemea, cozonac si prajituri, muzica din Maramures, dar peste toate cu un sentiment de laolalta in pace pe care nu-l cunosteam. E prima oara cand ne intalnim sa petrecem.

Mi-era drag de Romania mica ce se ivise in frumoasa curte, o Romanie ideala, curata, verde, cu oameni linistiti, zambitori, cu copii jucandu-se fara sa le zica mamele sa stea cuminti, cu destul pentru toti, cu blandete in aer, cu multa atentie din partea domnului Ambasador si a sotiei dumnealui care n-au stat o clipa, asigurandu-se ca toata lumea se simte bine.

Claudio a fost fermecat de firescul intamplarii, iar eu m-am simtit mandra, bucuroasa ca suntem intre ai mei si ca poate fi atat de bine. Desi zic ca nu ma bantuie nici urma de patriotism, ca nu impart oamenii pe tari, iar de trait pot trai oriunde in lume, ieri oamenii, muzica, mancarea mi-au dat un cald sentiment de apartenenta, nostalgie si verva. Eu sunt din Romania!

N-o iubesc generic si nici ea pe mine, iubesc oameni primind inapoi darul inzecit al prieteniei lor.

Dragii si bunii mei prieteni, voua celor care ati facut ca ziua de ieri sa fie atat de frumoasa va multumesc din suflet!

2 thoughts on “ZIUA ROMANILOR DIN PORTUGALIA

Leave a Reply

