CE-AM MAI DESCOPERIT

Ieri m-am pus pe citit cartea. Pe langa multe lucruri interesante, practice, de facut sau observat am mai descoperit de ce am lasat-o balta prima oara, de ce am vrut s-o uit cu totul de fapt. Pentru ca indeamna abandon de sine. Nimic rau in asta, dimpotriva as vrea sa-mi dispara nevoia de control permanent, daaaar… de la gand la fapta ma ratacesc intr-un maracinis de frici.

O simpla fraza m-a facut sa tremur, sa resping schimbarea, sa ma refugiez in ceea ce mi-e familiar, adica in a ma controla desi imi provoc suferinta.

Oamenii la care pregnanta e rana de nedreptate au tendinta de ingrasare si multi in clipa in care inceteaza sa se mai controleze chiar se ingrasa pentru o vreme, cat corpul isi cauta echilibrul, greutatea lui naturala, care poate fi cu totul alta decat cea considerata ideala.

Doar gandul ca s-ar putea intampla asa ceva, chiar si temporar, m-a intors pe dos, si-am stat cu mine cea inspaimantata, cea care ar prefera sa moara decat sa traiasca cu cateva kile in plus intrebandu-ma DE CE. De ce e asa o drama, de ce sunt asa atasata de imaginea corpului meu slab?

Poate din cauza lui Barbie cu care m-am jucat in copilarie, ea fiind idealul meu de frumusete, poate pentru ca am fost umilita  in etapa de copil gras, poate asociez grasimea cu nefericirea si singuratatea pe care le simteam atunci, poate sunt revistele de vina,  sau cine stie ce alte motive. Oricum nu asta caut, vinovati. Vreau sa ma eliberez, sa am curajul sa ma predau Vietii, sa-mi las adevarata natura sa straluceasca, sa-mi las corpul sa se exprime. Totusi, acum in timp ce scriu ud tastatura cu lacrimi mari si mi-e frica, mi-e frica, mi-e frica…doar simplul gand ma face sa inghet.

Mi-am dat seama ca nu aplic deloc principiul abundentei in legatura cu corpul meu. Il tin la limita, in saracie de fapt. Analizele de sange au aratat mereu asta, ca toate substantele sunt la limita de jos a normalului si nu stiu de ce am simtit mereu ca-i bine asa, ca-i mai bine decat la limita superioara. Am luat slabiciunea fizica, dezechilibrele, ameteala, oboseala ca pe un dat, ca fiind parte din mine pana intr-o zi cand am avut revelatia asta. Imi fortez corpul sa existe la o extrema care nu-i e proprie, ma avertizeaza, dar ii dau inainte cu ce cred ca e bine.

Nu am o relatie armonioasa cu el, ii gasesc mereu cusururi, il fortez sau il privez, nu-l ascult, mi-e teama ca e gata sa ma tradeze, sa anchilozeze, sa se imbolnaveasca, sa moara, sa se urateasca. Astea sunt constatari simple, care nu arunca vina asupra mea. Asa fac pentru ca atat pot, dar vreau sa indrept ce e de indreptat.

Habar n-am cum, insa mereu cand sunt in faza de “habar n-am” imi apare o imagine in minte, cea a unei carari de munte, ingusta si luminata. Imaginea e insotita de un gand, mereu acelasi “ai incredere, exista drumul tau, mergi!”.

Atunci ceva se schimba, devin recunoscatoare, multumesc pentru tot ce pot vedea in mine ca surse ale nefericirii, multumesc pentru toate situatiile ivite sa-mi dezvaluie ce tin in pivnita, multumesc pentru clarificarea intentiei mele de a fi fericita cu adevarat, multumesc pentru frici, pentru usurinta de a plange, multumesc pentru corpul meu bun, frumos si rabdator, multumesc pentru oamenii care ma iubesc si-mi recunosc frumusetea, multumesc pentru experienta asta a carei dificultate nu ma impiedica sa-i vad splendoarea.

15 thoughts on “CE-AM MAI DESCOPERIT

  1. Oare corpul nu poate adopta si el naravuri nesanatoase? E intelept atunci s-ai urmam cerintele? Eu zic ca kilogramele in plus trebuie date jos nu atât din considerente estetice cât pur si simplu pt ca dăunează sănătății.

  2. Lola draga,
    Indraznesc sa te rog sa-mi trimiti si mie cartea. Ieri am inteles ca o ai in format electronic.
    Spun doar atat : am nevoie de indrumare.
    Multumesc.
    Te imbratisez cu toata dragostea

Leave a Reply

