RANA DE NEDREPTATE

Aseara am fost sa vad un film. Nici prin cap nu-mi trecea ca lucrul asta, presupus a fi divertisment ma va duce undeva adanc in mine insami, intr-un ungher care se vrea luminat si curatat.

Filmul se cheama Toata lumea din familia noastra. Tineam sa-l vad pentru ca in rolul principal e Pepe(Serban Pavlu), cu care am fost colega la TVR si despre care stiam ca e cotat ca un bun actor din generatia tanara, dar nu-l vazusem niciodata jucand, iar fetita e Sofia Nicolaescu, copilul dragilor mei prieteni Cristina si Dan.

Inainte sa ies din casa am infulecat, desi nu-mi era foame, niste biscuiti cu pasta de seminte. Asa, aiurea in tramvai cum fac de multe ori. Aproape am alergat tot drumul pana la cinema ca eram in intarziere. Ajung acolo cu o durere crunta de stomac. Sper sa se calmeze odata ce ma voi aseza pe scaun, dar nimic, se face din ce in ce mai chinuitoare. Filmul ma rascoleste foarte tare emotional, il traiesc, ma simt furioasa pentru toata povestea. Cand tatal o ia razna si incepe sa distruga bucataria e ca si cum o distrug eu, simt usurare, simt eliberare de neputinta in fata absurdului situatiei.

Filmul se termina, durerea mea e atat de mare incat atunci cand calc am impresia ca-mi pasesc direct pe stomac. Antoaneta ma intreaba daca nu vreau sa stau sa-i cunosc pe unul dintre actori si pe producatoarea filmului. Nu, nu vreau decat sa plec acasa sa ma bag cu capul sub plapuma. Cand ma simt doborata imi face foarte bine sa-mi trag ceva peste cap, sa fie cald si intuneric.

Claudio imi spune ca m-a simtit participand foarte tare la film. Da, asa e, am fost acolo, i-am zis apoi am mers in tacere pana acasa.

Mi-am facut ceai . Stateam in bucatarie. Claudio si-a pregatit paine prajita cu unt. Eu am decis ca n-am voie sa mananc asta, dar il ascultam rontaind, ma innebunea mirosul ala de paine calda si s-a facut un click.

Ma controlez foarte aspru si ma bucur prea putin, sau prea rar de mancare. Am multe teorii despre ea, prea multe. Apoi mi-a revenit filmul si mi-am dat seama ca ceea ce m-a tulburat, ceea ce m-a facut sa-l traiesc atat de intens a fost nedreptatea. Asta mi-a activat.

Controlul privind mancarea si sentimentul de nedreptate s-au suprapus, iar eu mi-am amintit brusc de ceva ce citisem mai demult. E o carte, da, da, o carte despre mancare si rani, cinci rani cu care venim pe lume si care se manifesta la intensitati diferite. Una dintre ele e cea de nedreptate. O identificasem atunci ca fiind cea pregnanta la mine. Nu stiu cum sa dau de carte, era online trimisa de cineva…In fine ii marturisesc lui Claudio ce simt si discutia cu el ma linisteste. Am adus la suprafata ceea ce statea dedesubt, in umbra, voind sa iasa. Voi vedea si voi lasa sa fiu ghidata pentru dezlegare. Vreau sa ma eliberez.

M-am dus la culcare, iar acolo, in intuneric, luata in brate si mangaiata am adormit repede.

Dimineata mi-am amintit sa caut cartea. Logic ar fi sa fie in downloads. Acolo era, intr-un link fara titlu pe care l-am deschis primul. Lise Bourbeau – Asculta, mananca si inceteaza sa te controlezi. Probabil asta e de facut acum, de vazut ce-i cu rana mea de nedreptate.

20 thoughts on “RANA DE NEDREPTATE

  1. Draga de tine, am vazut ca erai rascolita ieri, a fost un film dur pentru toti, verbal, sonor si vizual. Un film incomod care mi-a adus aminte de agresivitatea cotidiana din Romania. Cred ca ne-a afectat pe toti romanii din sala.

    • Incrancenarea, absurdul, violenta…da m-a tulburat peste masura totul. Mi-am zis ca din fundul iadului vin, m-am uitat la cer si-am multumit c-am putut iesi, iar ranile sunt gata sa mi le ingrijesc si sa le vindec. Timpul pe care il mai avem aici pentru asta e bun.
      te imbratisez, te iubesc tare mult si vreau sa vorbim

  2. Abia astept sa vad filmul.
    Alta carte a ei, tot f buna, e si 5 rani emotionale care ne impiedica sa fim noi insine.
    Ma rasfat de mult citindu ti blogul dar e prima oara cand scriu. Obrigada: )!

  3. Cred ca e un film bun, dupa trailer. Totusi, chiar daca in unele familii s-ar putea sa fie astfel de atitudini, eu raman sa cred si sa sper ca oamenii, tot mai multi, se controleaza. De fapt, tot mai multi care vor vedea aceste scene vor spune “stop” violentei din ei.

  4. Buna ziua,

    Se poate sa primesc si eu aceasta carte? Pare exact ceea ce cautam…
    Multumesc mult pentru acest blog minunant
    O admiratoare tacuta pana acum.

  5. Lola, te rog mult, trimite-mi si mie cartea.
    Cred ca trebuie sa te cunosti foarte, foarte bine, pentru a putea stii exact cat si ce ai nevoie. Odata ajuns la un prag.. dincolo de el, esti doar tu si Lumea.
    Te imbratisez!

Leave a Reply

