PRAJITURA DE ZIUA INTAI

Prima zi din noua mea decada de viata a fost halucinanta. O sa va spun povestea ei, dar nu azi pentru ca sunt complet ravasita. E de bine. E despre magicul si incredibilul existentei, despre dorintele sadite care acum rodesc in cel mai neasteptat chip.

Gata cu vorbele care mai mult ocolesc decat spun. Mai bine va arat o prajitura. Nu e una oarecare, ci parte a intamplarii de ieri.

A aparut pe lume datorita unei intrebari care mi-a fulgerat mintea. Ce textura o fi avand tofu smash-uit in blender?

Prin urmare am cumparat tofu, l-am zdrobit si a rezultat o crema foarte, foarte fina, neutra, adica baza perfecta pentru multe experimente. Cel de ieri a fost unul dulce. Il descriu mai jos, sa-l incercati si sa va bucurati.

Ingrediente:

Pentru blat – nuci, seminte de floarea soarelui crude, curmale, stafide, faina de roscove

Umplutura – magiun din prune uscate

Invelis exterior – crema de tofu, lime, stevia

Decor – fructe proaspete de padure, menta

Am pus de cu seara nucile, semintele si fructele uscate in apa. A doua zi le-am amestecat in blender cu putina apa pana au devenit ca o pasta careia i-am adaugat faina de roscove. Gata blatul!

Magiunul l-am facut din prunele hidratate, terciute in blender.

Aceiasi soarta a avut-o si bucata de tofu, careia, odata devenita crema, i-am pus sare, stevia, zeama si coaja rasa de lime. A iesit dulce acrisoara si foarte parfumata.

Finalizarea am facut-o in doua variante. Tort si prajitura individuala. Difera forma dar procesul e identic. Se intinde primul strat din crema de nuci si fructe uscate, cam doi-trei centimetri inaltime, apoi un strat de magiun, inca unul de crema, iar la final se imbraca totul in tofu si se decoreaza dupa pofta cu ceva fructe acrisoare.

E o nebunie, o calatorie cu lingurita pe Insula Placerilor. Intalnesti texturi care-ti gadila cerul gurii, arome care se iubesc una pe alta. Tofu te ademeneste cu cheesecake felling-ul lui. Prinzi in lingurita o zmeura, treci prin inocentul invelis alb ca sa te prabusesti apoi intr-o intunecata, fara de scapare crema si tot alunecand dai peste acrisorul magiunului care stige putin senzatia de dulce, dar te pacaleste si te tot duci, dand iar de crema. Esti trezit brusc la realitate(pentru ca ai ochii inchisi si gemi de placere) de zgomotul sec pe care il face lingurita ajunsa pe fundul farfuriei. Oh, era atat de bine! iti zici, dar nu disperi pentru ca te cocoti iar in varful prajiturii, cauti o mura de data asta, te lasi din nou sa treci prin ingerescul acoperamant si vrei sa te pierzi in seducatoarea noapte ce-i urmeaza…

10 thoughts on “PRAJITURA DE ZIUA INTAI

  1. As vrea doar sa specific ca am avut onoarea si placerea (🙂 ) sa ma dau pe acest roller-coaster al placerii si confirm ca nu a fost facuta niciun fel de exagerare in descrierea lui.😉

  2. Doamne cu arata!!! Fac si eu!🙂 Adica voi incerca, iti trimit impresii dupa “experiment” :-))

  3. Spui ca tofu dat prin blender devine cremos? in Mexic gaseam direct in formatul crema. Aici in italia am vazut la borcan. Dar daca nu e coomplicat de obtinut (nu mai stiu cat era de complicat cel spumos din comert) il fac eu!

Leave a Reply

