DIMINEATA PE PLOAIE

Azi ploua. Dupa iarna neobisnuit de uscata ploaia e o mare bucurie. Dimineata am ramas in pat ascultand-o. Prin minte imi treceau franturi de intamplari din ultimul timp lasandu-ma sa “vad” ceea ce imi compune traiul zilnic.

Ieri am fost in Cascais. Dupa ce l-am dus pe Tam Tam la vacinat si-am petrecut un pic de timp frumos cu copilul m-am intins pe plaja mica din Baia, la soare. Nisipul cald imi trece printre degete, aud valurile, imi simt pielea infierbantata. Ce emotionanta e intalnirea cu locurile mele dragi. Tu esti o fiinta de vara, mi-a zis Laura. Da, sunt. Traiesc deplin cand e cald afara. Mi-am scos margelele la mirador. Ma duc sa lucrez acolo diminetile, cand e atata liniste. Stau cu raul, soarele si porumbeii. Copacii mari, intelepti imi soptesc ceva din frunze, iar eu goala de ganduri raman numai copilul lui Dumnezeu, bucurandu-se sub cerul liber. Viata e un bazar in care imi place sa scotocesc. Recent am gasit intr-o consignatie un ceas cu soare si luna, de fapt cred ca l-am regasit pentru ca, vazandu-l, gandul mi-a fost “uite ceasul nostru!”. Semnul sub care m-am nascut e unul solar, Claudio e vegheat de Luna- Sister Moon(devenita Mister Moon in dialogurile noastre, dupa o amuzanta eroare de comunicare). In acelasi loc am dat si peste bila de fiert orez. Mi-au placut incuietoarea si misterul ei. Initial n-am stiut la ce poate folosi. Oricum i-am dat alta intrebuintare. Am atarnat-o la fereastra, iar seara pun in ea lumanare. Arata  ca o nava extraterestra. Ma simt in Martha Stewart mood. Tot bricolez cate ceva prin casa, tot reinventez. Ieri am cocotat pe perete cosul alb de rachita si arata minunat cu floare in el. E un motiv sa zambesc de cate ori il vad. Acum doua seri am mers 14 km. 7 la dus, pana in Belem, pe malul raului, cu fata spre soarele la apus, 7 la intors, prin oras, calauziti de luna cat o feliuta si de luceafar. Era ca-n povesti …soarele si luna ne-au tinut cununa...Barbatul asta al meu ma emotioneaza pana la lacrimi. Mergem alaturi, tinandu-ne de mana si-mi vine sa plang de fericire. Gatesc. Pun varza la murat, fac trufe, biscuiti cu nuci si smochine, falafel. Am o idee prin care vreau sa depasesc granitele bucatariei proprii, sa ies in lume cu mancarurile mele.  Un proiect cu Moara de hartie, despre radacinile romanesti. Colaborez cu cei de la Hospice-Casa Sperantei pentru campania Buy a brick. Bilele de lut se lasa presate intre degete devind mici medalioane-caramizi ce se vor vinde in folosul ridicarii unui spital. Lucrez la siragurile-premiu pentru Eco-Marathon. E al treilea an. Se poate numi traditie deja. Primesc si transcriu povesti pe rotundul margelelor, lasandu-le sa se rostogoleasca in lumea larga. Sunt plina de entuziasm si de liniste. Zilele mi se umplu de toate lucrurile astea si de inca multe altele. Am chef sa scriu, sa citesc, sa desenez, am mereu idei, in acelasi timp ma pot goli, ma pot lipsi de toate, ma pot rasfata in dolce far niente, inchizand ochii, statand intr-o reptiliana nemiscare la soare.

This slideshow requires JavaScript.

13 thoughts on “DIMINEATA PE PLOAIE

  1. 🙂 Multumim! Entuziasmul tau ne da putere!
    Iar bila, nici eu nu cred ca as fi ghicit la ce se foloseste, pare o strecuratoare mare de ceai🙂

  2. Vai ce-mi place cum arata cosul pe perete. Am si eu unul identic pe care il tot mutam prin casa. Acum cred ca i-am gasit locul. O sa-ti copiez ideea. Hugs!

  3. Ce insorit e ceasul ,imi place tare. Si-mi mai place cum ai prins in poza si vederea de pe geam😀. Iar dulciurile alea arata tare apetisant, e placerea mea din copilarie sa fac dulciuri, si eu le fac cat de sanatoase posibil ,dar numai copiii mei le apreciaza,colegii lor nu😀.

Leave a Reply

