CU INIMA PURA

Pana si picatura de ceai prelinsa pe cana s-a transformat, azi dimineata, intr-o inima.

Doamnelor primiti-o in dar impreuna cu versurile lui Neruda!

Cu inima pura, cu privire
limpede
te slavesc frumusete,
stavilind sângele meu,
pentru ca unduind, sa tâsnesca
linia, conturul,
pentru ca
tu sa-mi pogori în cântec
ca-ntr-un tarâm de paduri sau de spume:
în miresma pamântului
sau în muzica marii.

Frumoasa mea nuda,
la fel
sunt picioarele tale-arcuite
de-o pala straveche
de vânt sau de zvonuri,
precum
sunt urechile tale
scoici mititele
ale splendidei mari americane.
La fel sânii tai
de împliniti, doldora
de lumina vietii,
sunt ca si
pleoapele tale frematatoare,
ca de grâu, ce acopera sau dezvelesc
tarâmurile-adânci ale ochilor tai.

Linia ce desparte
spatele tau
în pale tarâmuri,
se pierde si reapare
în doua jumatati,
ca de mar,
si serpuieste despartindu-ti
frumsetea
în doua coloane
de aur aprins, de albastru gingas,
pierzându-se la picioarele tale,
ca-n doua boabe de strugure,
de unde iarasi se-aprinde si se înalta
dublul copac al simetriei tale,
foc înflorit, policandru deschis,
rod plin, ridicat
deasupra legamântului marii
si al pamântului.

Din ce substanta,
cuart, agata sau grâu,
a fost trupul tau plasmuit si s-a-naltat
ca pâinea dospind
în dogoare,
si-a-nvederat
coline de-argint
vai de catifea,
pâna ce-a ramas întiparita
forma ta de femeie puternica, gingasa?

PABLO NERUDA

8 thoughts on “CU INIMA PURA

  1. Ok mi am raspuns singura se numeste oda a bella desnuda. Te as ruga sa nu publici commentul anterior. M am uitat logata prin alte parti.

    Sunt Lucia, cu masurile de briose. Am disparut ca sa mai cresc putin. Ma bucur ca esti bine ca esti (multa inspiratie pt. mine). Chiar vroiam sa iti scriu in ultima vreme dar…

  2. 🙂 eu vad chiar 2 inimi aici, iar cea rosie parca rade. La multi ani si o primavara frumoasa!

Leave a Reply

