CERCUL

Lucrurile se leaga subtil, se inchid cercuri, se deschid drumuri, se randuiesc cele ce trebuiesc randuite.

Cand Claudio mi-a spus ca nu poate veni in Romania eram gata sa renunt si eu, dar semne s-au aratat ca trebuie sa fac calatoria asta singura, ca e mai mult decat o vacanta.

Poate o sa povestesc odata despre incrancenata lupta care s-a dat in mine, despre fricile  care m-au lovit cu furie, despre un inger care m-a dezlegat sa pot pleca la drum, dar azi voi scrie doar despre ce-am gasit acasa. Despre DRAGOSTE!

Un cerc de femei magice m-au inconjurat cu iubire neconditionata. Le-am simtit inimile curatate luminand, le-am simtit blandetea si ajutorul .

In ultima mea seara la Bucuresti parte din noi ne-am adunat la Readers Cafe. Cristina ne-a pregatit “masa prieteniei”(asa a botezat masa lunga de la etaj). Din pacate n-a putut fi acolo, dar am avut bucuria unui ceai(si a unei divine salate Readers) cu ea in ziua precedenta.

Rand pe rand fetele au sosit. Draga mea Raluca, pretioasa si de demult prietena, impreuna cu Roxana erau deja acolo cand am ajuns. Mara mi-a adus rochia mov plus toate accesoriile trebuincioase sa ma impodobesc, dar ma simteam rotund de femeie in blugii mei. Nu i-am refuzat darul pentru ca recunostinta mi-a fost aceeasi, insa nu m-am mai schimbat .

Ioana si-a adus si fetita, care pana la sfarsitul serii fraternizase cu toata lumea de la mesele invecinate invatandu-ma despre cum e sa fii cu adevarat deschis.

Galia a facut special drumul tocmai de la Braila. Ii adusesem margelele pe care si le-a daruit pentru celebrarea jumatatii ei de veac. Doamne, timpul e chiar o inventie! Stiti cum arata? SENZATIONAL! O femeie tanara, care rade cu toata fiinta, o femeie plina de seva, de entuziasm, de viata. Ne-a molipsit cu veselia si ne-a fermecat cu irezistibilul accent moldovenesc. Ea si Raluca, din vorba in vorba au realizat ca sunt nascute in aceeasi zi. Cred ca s-au imprietenit-regasit instantaneu, ca niste surori gemene.

Andrada, sau madam Sas cum imi place sa-i spun, acu’ ca s-a maritat, si-a facut aparitia un pic mai tarziu. Tare mi-e draga. Tot margelele ne-au pus laolalta, aici la Lisabona, cu patru ani in urma. Simpatia la prima vedere s-a transformat in ceva trainic, fara multe cuvinte, dar cu profunzime.

Ti-am adus o bratara, am cumparat-o mai demult fara sa stiu de ce, cred ca era pentru tine, mi-a zis. Normal ca era pentru mine. De cand o am nu ma mai pot desparti de ea.

Trebuie sa va spun ca madam Sas s-a apucat sa cante intr-un cor, ceea ce m-a facut sa o iubesc si mai tare. Daca n-o cunosti bine pare genul de persoana care ar face mai degraba misto de asa ceva. Ultima vocatie/pasiune pe care si-a descoperit-o e cea de wedding-planner. Felul in care mi-a vorbit despre asta m-a facut sa banuiesc un inceput de drum adevarat, al inimii ei.

Am fost fericita ca Mikka a venit si am mai vazut-o o data inainte sa plec. Tare voiam s-o intalnesc cu Andhra. Fara sa apuc sa spun ceva, fara sa le fac cunostina, Mikka s-a dus si s-a asezat la masa exact langa ea. Cand m-am trezit sa le prezint vorbeau deja.

Andhra e un inger. Calatorim in tandem. O simt mereu langa umar trecand prin  apa si foc intr-o perfecta sincronizare cu mine. Ne vazusem dimineata la ceai cand am spalat cu lacrimi toata amintirea durerilor transformarii noastre. La sfarsit am ramas increzatoare, limpezi. Desi recent operata la genunchi a venit si seara sa mai stam putin impreuna.

Dana, morarita draga din Comana, impreuna cu o prietena au intregit cercul magic.

Pe Andreea am vazut-o pentru intaia oara. Venise sa-si ia siragul, dar a ramas de drag si de povesti cu noi. Am trait cu senzatia ca o stiam dinainte.

Cornelia mi-a adus tricoul si medalia de la Ecomarathon de anul trecut. N-am participat efectiv desi tare mi-ar fi placut, dar am fost cu sufletul si margelele facute, pentru al doilea an consecutiv, ca premiu la sectiunea feminina.

Mi-e o prezenta calda si pretioasa fata asta. Ador ca-mi trimite poze de prin munti si-mi vorbeste insufletit despre bucuria miscarii.

Mariuca, toata roz ca o fondanta si-a facut aparitia, dar n-a stat pana la sfarsit. Era obosita. Am gasit-o acasa, mai tarziu si-am depanat povesti mancand covrigi proaspeti.

Monica a purtat siragul cu liliac. Mereu ma emotioneaza revederea margelelor, in special a celor facute mai demult, pe care nu mi le mai amintesc. E ca si cum as intalni vechi prieteni. Ea il pune atat de frumos in evidenta si stie sa-l poarte cu gratie.

Apropos de vechi prieteni. Cu o zi inainte venisem sa le vad pe Monica si Viviana tot la Readers. Cristina, ii zice Monicai ca parca o stie de undeva ca sa se descopere vechi cunostinte din timpul studentiei. Monica a fost colega de facultate cu sotul Cristinei si foarte buna prietena cu asociata ei  la cafenea. E o lume mica, dar fabuloasa, asta in care ne miscam.

Pe Madalina abia asteptam s-o intalnesc. Tare mi-a placut din scris. In realitate are gratia si frumusetea unei pisici. Mi-a adus margele facute de ea si s-a lasat descoperita in toata splendoarea de fiinta divina ce e. Am iubit-o din prima clipa, dintotdeauna pentru totdeauna.

Petruta! Intr-un fel subtil simt ca parte din calatoria mea a fost cu scopul s-o intalnesc. Mi-a fost trimisa. Cand a aparut nu stiu de ce gandul m-a dus la momentul din basme cand vin ursitoarele bune. Stiti, ele soseau noaptea la patutul printesei nou nascute si-i aduceau darurile vietii. Asa a venit, cu daruri, cu magia pe care miezul meu de lumina a recunoscut-o si-a stralucit. Acum ma calauzeste spre vindecare, vegheaza ca mica printesa sa faca primii pasi.

Anca si Alexia n-au fost cu noi la Readers, dar le-am vazut la pranz in aceeasi zi. Am ajuns sa nu-mi imaginez o venire acasa fara sa fiu cu ele macar pentru cateva ore. Sunt parte din inima mea. Nu stiu sa explic mai exact de-atat completa noastra armonie.

Inchei multumindu-va tuturor, spunandu-va ca va iubesc adanc, cu totul, fara vreo conditie, ca va onorez magicul si femininul, ca-mi vine sa plang de bucurie ca existati, ca facem cercul asta miraculos.

Va doresc calatorie frumoasa si cu folos!

This slideshow requires JavaScript.

16 thoughts on “CERCUL

  1. Cercul magic deschis ,spiralat : Cristina ,beculet aprins,far de lumina pentru altii : Raluca in povestea noastra este primavara (ca sa o vezi)admiri florile mici ce ies, colorand pamantul , bucurandu-se de frumusetea lor. : Roxana ,puternica ,echilibrata isi poarta mesajul iubirii ,Mara ,sora grijulie care aduce starea de bine .Mara e magica se poate face vazuta si nevazuta ..ea stie cand .Ioana o calatorie anticipata ,leaga viitorul de ea ,plasand realitatea intr-un modernism vesel. Fetita Iubirea in rochita .Galia e ca un munte il admiri si il descoperi cu fiecare pas ,i-am zis Galia-aum .Andrada -Sas inca mai poarta Binecuvantarea primita la cununie “frumos dar” Mikka,onoreaza pe ceilalti primindu-i in inima ei ,incalzindu-le inimile, discreta si daruita in tot ce este . Andhra frumoasa admira bobocul cum se deschide .Dana o vizionara ,generoasa si atenta .Andreea suntem toate inainte de a ne hotara sa incepem /simti calatoria .,profunda reflectie .Cornelia ,piatra de pe inelul frumusetii ,ea straluceste cand altcineva o lumineaza .Mariuca iubeste . Lola , triunghiul care deschide viziunea unui cerc magic spiralat ,constelatie ,ceas cosmic,asezare cardinala,in rozete suprapuse simbol de iubire cu centrul Lumina .

  2. Multumiri induiosate si de la noi,
    si imbratisari cu aroma de portocale..

    Ioana si Mara cea mica,
    intr-adevar priceputa la legat prietenii la minut,
    insa deloc superficiale!🙂

    Ai scris foarte frumos despre seara aceea, cum scrii tu mereu despre tot ce te inconjoara🙂

    Doamne-ajuta!

    Monica si florile liliachii sint pentru mine de neuitat🙂

  3. Ma bucur ca te- ai intors, Lola.Observ ca dincolo de poezia momentului ai luat din nou contact cu realitatea romaneasca care este atat de gri.Unele dintre invitate erau chiar obosite ori stresate.
    Macar tu, ai putut aduce un strop de magie si putina culoare , peste depresivul gri.

  4. Cercul magic, nu?

    Sunt undeva in amintire … soba din casa bunicii … lemne … usa sobei … caldura … foc …. magie ….. am plecat cu mintea in vremi de demult ….. liliac si ziua de Paste , oua jumari si tigaita subtire cu toarte ca de jucarie, lanul de porumb si vie cat vezi cu ochii, lucerna, soare, livada, nucii din curte …. bunicii mei ma asteptau cu drag … amintirile mi-au ramas, si cateva poze … si siragul cu liliac pe care Lola mi l-a faurit intr-un moment de visare … o vad pe bunica mea in fiecare rotund framantat de palme calde!

    Pare ireal sa intri intr-un astfel de cerc populat cu suflete frumoase , printr-un cerc de carti! Fiecare viata poate fi o carte, nu? Am rasfoit numai cateva pagini si am reintalnit oameni dragi pe care-i ratacisem printre ani , am cantat in cor si m-am plimbat prin Elvetia, mi-am imaginat nunti ca-n povesti si m-am avantat spre o moara de hartie ….
    Sper sa rasfoiesc cat mai multe pagini din povestile voastre!
    Iti multumeac Lola draga si va imbratisez pe toate, MO

  5. Îmi place acest cerc și mă bucur că se rânduiește așa bine totul, că ne descoperim și redescoperim așa frumos noi însene și unele pe altele. Îmbrățișări calde și pe data viitoare.🙂

  6. nu pot spune decat ca sunt momente uneori magice…in seara aia erau atatea energii ca probabil daca ne-am fi pus in gand toate Readers Cafe se ridica ca un OZN…si eu am vazut totul plin de culoare si lumina….sau poate asa vreau sa vad totul acum…povestea va continua…
    Va imbratisez pe toate !
    Lola…esti punctul comun !
    Galia

  7. mulțumesc și eu tuturor minunățiilor de femei care m-au înconjurat în seara aceea, de mai aproape sau de la distanța aparentă. îți mulțumesc și ție iubito că ne-ai adus împreună. vă îmbrățișez pe toate îngerește și fără șchiopături.🙂

  8. Ahhh, da, CERC! Am vazut cum era Cercul ala, cel de demult, in care femeile pregateau tot felul de faceri – de la cele menite trupului la cele menite mintii si sufletului. Cred ca daca ne puneai in maini altceva decat margelele tale frumoase, am fi facut o stranica sezatoare. De fapt, cam asa a si fost. S-au asezat multe fire de dragoste in acest cerc, pe care tu l-ai impletit, asa cum faci cercurile de margele. Mare bucurie ne-ai facut si ne faci, aducand impreuna asa femei frumoase! Iubesc pe fiecare din ele si sunt sigura ca ne vom readuna, sirag, cat mai repede! La un ceai si-o cafea🙂
    Dor de tine Lola!

  9. Data viitoare, invit tot cercul magic sa se intruneasca la mine acasa:) Va multumesc ca aduceti atata lumina si iubire in lume. va iubesc in cerc:)

Leave a Reply

