APA SUNT EU

De Boboteaza apele sunt sfinte. Puterea lor e mare, dar ni se dezvaluie numai in masura in care credem. Povestea ce urmeaza este despre sacru si indoiala.

Desi nu-mi incep diminetile deschizand televizorul, azi asa am facut. Ma uitam la un documentar cu obiceiuri de Boboteaza din Bucovina mea draga. Ritualuri pagane, ritualuri crestine, impletindu-se atat de strans ca nimeni nu mai stie exact sa le deosebeasca.

Ce-a fost la inceput? Cred a fost doar inima curata a omului cautand sa se faca una cu inima lui Dumnezeu.

In sufletul meu doritor de acelasi lucru s-a aprins o flacara mica, jucausa care ma indemna sa sarbatoresc ziua de azi, sa ma duc la apa, sa ma botez din nou, sa ma curat, dar sa si sfintesc, ca-n noi e toata puterea.

Din batul gata rupt in doua, pastrat, nu stiu de ce, o gramada de timp in geanta cu culori, si dintr-o bucata de sfoara am facut o cruce. Am impodobit-o cu plante frumos mirositoare, iar mai incolo, pe inserat, i-o voi da oceanului spre sfintire , spre multumire, ca multe m-a mai invatat si multa alinare mi-a adus.

Am aprins lumina, m-am rugat, si-am plecat sa umplu o sticla cu apa din rau, sa sfintesc casa cu ea.

Dupa ce-am hranit porumbeii m-am dus pe un mal mai singuratic, unde sa fiu doar cu raul. I-am multumit si mi-am cerut iertare pentru toate gunoaiele pe care i le aruncam zilnic. A stralucit splendid aratandu-mi ca e viu in ciuda tuturor neajunsurilor. Am umplut sticla si m-am intors acasa.

Am tinut apa langa inima pentru ca de-acolo izvora dragoste cu fiecare bataie. Se lasase tacere adanca si sfintenie in casa. Mi-am incheiat rugaciunea si m-am dus sa ma spal pe maini, pe fata, cu apa din rau.

Cu mainile caus, pline de apa, indreptandu-mi-le catre fata am avut un moment de panica. Imaginile gunoaielor, carpelor, ghemotoacelor de tot felul care zaceau dezgustatoare la mal, mi-au trecut dinaintea ochilor. Apa asta e murdara, nu pot sa-mi spal fata cu ea – asa mi-a sunat in minte. Eram gata sa renunt, insa mi-am dus gestul pana la capat, de trei ori.  Ma indoiam serios de mine, de puterea mea de a sfinti, de a transforma prin binecuvantare, si mi-era frica. Cine sunt eu? Cine sunt eu sa pot toate astea?

Inima, pe care mi-o strivisem intre coaste, a batut bucuroasa si mi-a zis “Esti copilul Vietii, si poti, poti face toate lucrurile pe care vrei sa le faci, puterea ta e infinita, nu te mai indoi”

Apa sunt eu. Gunoaiele de care ma tem sunt proprile-mi resturi.

Nu neg murdaria, nici cea vazuta pe malul apei, nici cea din multele mele ganduri. Nu spun ca nu exista, dar stiu ca la fel de reale sunt magia, miracolul, sacrul si  toate stau intr-un superb echilibru

11 thoughts on “APA SUNT EU

  1. ce frumos scrii tu mereu beautiful Lola🙂 te iubesc mult. azi mergeam pe strada venind la servici si era asa liniste si soare-sunt 15 grade la madrid-si pt o secunda mi-am imaginat ca sunt langa ocean-era atat de vie imaginea asta, aproape reala si am fost tare fericita. a fost magnific. asa e, oceanul ala minunat curata si aduce liniste in jur. mi-e dor de el. vreau sa traiesc acolo, querida. sa te rogi si pt mine. te pup mult.

  2. ziceam noi mai devreme că suntem de rîsul curcilor uneori. alteori, suntem de zîmbetul crucilor. îţi trimit un film frumos care dansează mînă-n mînă cu cîteva din frumuseţile de sentimente pe care le-ai descris cum numai tu ştii să grăieşti.

  3. Maine – sambata – ma indrept spre Marea Neagra, alaturi de o prietena f buna. asa ne-a venit sa plecam… acum, prin intermediul tau, am inteles si de ce. Iti multumesc ! Te iubeeeeeeeeesc !

  4. Draga mea draga,

    Oare nu puteai gasi un preot ortodox care sa sfinteasca asa cum trebuie casa?

    Cred ca e un rost in fiecare lucru…

    Nu spun asta cu rautate sau de dragul de a gasi nod in papura…

    La multi ani cu sanatate!

    • Ohh, cum sa ma supar?
      N-am cautat un preot ortodox fiindca nu cred ca sacrul e apanajul strict al bisericii.
      Stii de ce a fost Iisus batut cu pietre?
      Le-a spus oamenilor ca e fiul lui dumnezeu si ca are tot atata putere cat tatal. Blasfemieee, au strigat oamenii, iar el le-a raspuns “in cartea sfanta scrie ca nu numai eu, dar si voi tot dumnezei sunteti”

      • – nu polemizez, departe de mine gindul…
        – sintem, desigur, cu dumnezeire in noi, ca altfel n-am fi oameni;
        – dar si preotul are rostul lui, si agheasma de Boboteaza si tot.

        – exista cazuri cind un parinte in nevoie isi poate boteza, la necaz, pruncul cu putina apa, cu mina lui, ca sa moara crestin, daca viata lui mai este doar cit un firicel; si botezul e perfect valabit;
        – dar daca nu-i urgenta, pe viata si pe moarte, chemam preotul, cum spuneam, cu rostul si menirea lui.

        – ne rugam cu toata inima la capatiiul unui bolnav drag noua, dar putem chema si preotul, pentru slujba de maslu, cu rostul si puterea ei.

        – cam asta ar fi si cu animalele casei, sfintite in grajduri ori saivane, de exemplu, sau cu innoirea caselor, binecuvintate asa cum se cuvine.

        Ca si “cuviinta” asta are sens, nu crezi?

        (ce frumoasa e exprimarea asta-
        “buna cuviinta”…)

        – scuze ca am lungit mesajul…

  5. – scuze si pt litere gresite…
    – prin parinte care-si boteaza copilasul, intr-un moment de restriste, ma refeream la o mama sau un tata, ori la un adult cu suflet, din preajma lui.

    Iti doresc sa fii sanatoasa mereu,
    cu chef de scris si de iubit.

    Un An frumos!

  6. Cata dreptate ai! Exista si un film superb, in care eu am gasit multe adevaruri🙂 Apa este magica, intr-adevar, apa este vie, apa simte, iar noi si fiintele vii suntem facuti in mare parte din apa. Filmul este extraordinar, se numeste “Water has memory”. Nu stiu daca l-au vazut. Ti-l recomand din tot sufletul🙂

Leave a Reply

