NOAPTEA IN GRADINA

Vineri, pe seara, am fost sa vedem o expozitie cu fotografii ale Fridei Khalo. Pavilionul era in capatul curtii unui fost palat, acum transformat in muzeul orasului. Pana acolo am strabatut  gradina superba, peste gardurile careia se zareau blocuri, cartiere noi, dar ea ramasese, miraculos, in alt timp. Eucaliptii gigantici,  aleile pierzandu-se in misterioase intunecimi, ceva-ul din mine care anticipa intalnirea cu amintirile unei femei pe care o iubesc, dragul de Claudio pasindu-mi alaturi, toate imi dadeau o  binecuvantata incremenire in clipa.

Lumea Fridei m-a inghitit ca sa ma lase, renascuta,  in pragul usii catre aceeasi  fabuloasa gradina pe care aveam s-o trec iar.

Ne-am abatut de la cararea luminata, luand-o, la intamplare, pe cele obscure. Vedeam printre crengi  o jumatate de luna. In jur, presimtita, se tesea taina. Am mers in noapte pana la o poarta deschisa catre alta gradina, fantastica, plina de fiinte lucitoare, opera unui artist genial Raphael Bordallo Pinheiro. De peste tot se iveau pisici negre, soparle, serpi, broaste, lacuste uriase, creveti colcaind, facandu-ma sa tip de surpriza si incantare, dar cel mai mult m-au impresionat barza si lupul…

4 thoughts on “NOAPTEA IN GRADINA

  1. O iubesc pe Frida cu tot ceeace reprezinta ea.Un univers neconventional si plin de suferinta ca un strigat al unei copilarii pierdute…nu stiu de unde a inceput aceasta pasiune dar tot ce tine de ea ma fascineaza si imi zdrucina maruntaiele .Ma bucur nespus ca am gasit-o in randurile tale , in creatiile tale si in gandurile tale cu toata vigoarea si frumusetea clipei.Nu cred ca nu o poti iubi pe Frida.Multumesc ca ii continui povestea.

Leave a Reply

