UTOPIA

In ciuda memoriei mele volatile mi-am amintit un titlu de carte si-un nume,  auzite intr-o lectie de literatura acum vreo…24 de ani. Habar n-am de ce mi-au ramas stocate in cap si mai ales de ce au rasarit azi din nimic – Utopia lui Thomas Morus.

Domnul asta englez, nascut pe la 1400 si ceva, a imaginat o natiune insulara ideala. Nu mai stiu cum credea ca ar trebui sa arate  lumea perfecta, dar am inchipuit-o mereu pe a mea.

Utopia, care inseamna in acelasi timp “niciun loc”, dar si “loc fericit” mi-e un fel de acasa. Uneori ma bantuie  dorul de ea, alteori o gasesc atat de simplu. Pentru ca niciun loc e imposibil de descris, ma limitez la a povesti despre locul fericit.

Acolo(care e acelasi cu aici) contrariile fac pace lasand armonia sa se instaleze, iluzia separarii dispare, al meu e natural al nostru, frica n-are nici un suport pentru ca nimeni nu poate lua nimic nimanui, toti avand acces la tot, iar singura lege e “iubeste si fa ce vrei”.

Pare ca tocmai am descris locul care nu exista, dar va jur ca  e locul fericit si il vizitez de cate ori pot. Nu presupune o deplasare nici in spatiu, nici in timp. Devine real ACUM si AICI exact cand starea mea e “sunt si las totul sa fie“.

8 thoughts on “UTOPIA

  1. Stiu ca exista, l-am intrezarit si eu in mine de cateva ori. Ma simt acolo cu fiecare clipa in care constientizez darurile vietii, in care multumesc, in gand, pentru bucuria si tihna ce mi-au fost date. Acolo timpul stationeaza prin continua stare de lumina si de fericire, de senin, care ne umple. Si pe care le putem raspandi in jur, ca si ceilalti sa simta pace si binecuvantare.

  2. locul ideal e o constructie personala, o reprezentare. Ca si omul ideal, prietenul ideal, locul de munca ideal, voiajul ideal, etc. Unii au forta sa-si modereze asteptarile, sa-si recreeze idealurile ca sa evite asteptari inselate si dezamagiri inutile. Altii tin cu dintii de Ideal si se regasesc cu miinile goale, in fata unei sorti haine. Nu stiu de ce nu-mi vine sa le pling de mila. Pare-se ca n-am un suflet sensibil!
    Pe de alta parte, ii admir pe cei care stiu sa-si caute si sa-si gaseasca linistea si bucuria in simpla bucurie de a fi.

    Ieri, m-am intors acasa cu bratele incarcate de flori: un aranjament spectaculos, explozie de irisi si de margarete. Era frig si eu protejam florile cu mantoul. Imbracata in fusta si-n sacou de cucoana tremuram de frig, dar florile sunt acum in salon si-mi lumineaza viata. F, companionul meu de drum, le-a privit cu drag in dimineata asta in timp ce ne beam ceaiul. Viata avea parfum si culoare in ciuda cerului gri si a tarii inghetate pentru urmatoare vesnicie. Un buchet ideal, intr-o lume perfecta in utopia ei…

  3. “iubeste si fa ce vrei”🙂, asta e si deviza din utopia mea🙂, o lume in care toti primesc iubire, dau iubire, si simt bucuria pura a vietii. Stii, cand iti citesc blogul, ma transporta in aceasta utopie🙂, cred ca incepem sa o creem chiar noi, toti oamenii astia minunati care scriu si comenteaza aici, impreuna cu tine🙂.
    Va imbratisez cu drag,
    >:D:D<

  4. ‘Lola! Lola!’ asta imi vine cel mai curand sa zic atunci cand iti citesc gandurile. De bucurie!
    Viata e minunata cu tot ce e in ea! Iata ‘Utopia’ mea: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lrj_90X2TKw#!
    Chopin e magnific, cuprinde tot ce as putea sa simt si as vrea sa spun vreodata. Cineva spunea ca fiecare nota e o lacrima, dar si o bucatica de rai!
    Mai jos e un fragment dintr-o poezie pe care am scris-o acum multi ani, in cautarea ‘locului’, acelui ‘loc’.
    ……………………………………………
    Inchid ochii si visez mai departe
    Un loc cu izvoare si liniste adanca,
    Doar susurul apei care se zbate
    Mai sparge inca tacerea din stanca…

    Pasari albastre urca la cer
    Sperantele mele din turnul de piatra
    Cu aripile sparge-vor zavorul de fier
    Ce-mi tine inima-ncuiata!

    Te imbratisez!
    Ama

Leave a Reply

