CUTIA ALBASTRA CU DRAGOSTE

Intr-o zi Claudio mi-a spus ca vrea sa-si ia mancare, pentru pranz, de-acasa. Mare mi-a fost bucuria stiind ca n-o sa mai bata toate fast-food-urile centrului comercial din apropierea biroului.

Asa a aparut in viata noastra CUTIA ALBASTRA, devenita intre timp un fel de mica institutie. Are sectia cercetare, sectia planificare, sectia achizitii, sectia productie, si sectia ambalare. Singura ma ocup de toate sectoarele jucandu-ma foarte serios de-a restaurantul. Imi inchipui ca sunt un veritabil chef. Ce daca am doar un singur client?

S-o iau pe rand:

Cercetarea presupune un minunat timp petrecut cu nasul in cartile de bucate, fie pe canapeaua proprie, fie pe cea din camera de lectura de la FNAC. Chiar fara un scop anume activitatea asta e absolut incantatoare si o faceam oricum.

Cu idei noi ma apuc de planuit meniul pentru intreaga saptamana ce urmeaza – mic dejun, pranz si cina(care chiar daca nu intra in cutie ma ajuta observ, sa echilibrez proportiile grupelor de alimente dintr-o zi). De exemplu saptamana asta arata asa:

Luni

MD- sandwich cu branza proaspata si dulceata de fructe de padure

P- vinete si rosii la gratar cu branza gratinata

C- clatite(din faina de naut)  cu pasta de brocoli

Marti

MD-sandwich cu branza proaspata, nuci si miere

P- tofu cu pesto si rosii proaspete

C- paste cu sos de rosii si busuioc

Miercuri

MD-sandwich cald cu feta si mar

P- somon cu sparanghel

C- chiftele de fasole mung cu salata de varza si ardei rosii

Joi

MD-sandwich cu crema de branza, rosii uscate si busuioc proaspat

P- quiche de brocoli si fasole verde

C- orez integral, spanac cu tofu si lapte de cocos

Vineri

MD-sandwich cu pasta de ton

P- pate de linte cu salata de patrunjel si rosii

C- supa crema de legume cu naut

Pe baza meniului imi fac o lista de cumparaturi.

Pentru ca nu vrea vase, tacamuri si alte chestii de insirat Claudio mi-a spus ca prefera ca tot ce fac sa fie sub forma de sandwich. Am gasit  la magazinul de produse naturiste, pentru masa pranz, o bagheta integrala careia ii scobesc miezul si fac loc in felul asta unui continut mai voluminos, iar pentru micul dejun doua tipuri de paine patrata, bio, integrala si grozav de gustoasa. Ca sa nu am surprize ca nu gasesc intr-o zi, sau ca sa nu fac drumuri dese, cumpar lunea cand abia a venit marfa, portionez si bag la congelator. Asa, in fiecare dimineata painea e mereu proaspata. Cu baza asigurata ma ocup de restul listei, cumpar pentru o saptamana produsele cu termen de valabilitate mare, la trei zile legumele, in aceeasi zi pestele si branza proaspata.

Ziua mea incepe la 6.30, asa ca pregatesc cutia dis-de-dimineata. Scot seara painea din congelator, bagheta o tai pe lung, cat mai aproape de baza, o scobesc si o bag 10 minute la cuptor sa se faca crocanta. Intre timp ma ocup de continutul ei, iar cand toate sunt gata le asamblez presarand dragoste din belsug. Feliile pentru micul dejun se rumenesc in toaster primindu-si, la randul lor bunatatile.

Din cutie nu lipsesc niciodata un fruct si trei biscuiti digestivi, pe care ma gandesc sa-i mai alternez din cand in cand cu un pumn de nuci amestecate cu fructe uscate.

Aparitia cutiei albastre a adus un val de lucruri bune: iubitul meu nu mai mananca prostii, eu sunt toata entuziasm(cuvantul entuziasm vine din grecescul  enthousiasmos, avand la origine adjectivul entheos, “cuprinzandu-l pe Dumnezeu,” format din en, “in, inauntru” si theos, “Dumnezeu”), il am pe Dumnezeu inauntru, deci, m-am organizat cu ce mancam, ce cumpar, ce buget imi trebuie.

Trebuie sa recunosc ca gandul unei oarecare discipline imi starneste in general o reactie inversa, sunt destul de freestyle si-mi place asa, insa practica imi dovedeste ca nu mi-am aglomerat viata si nici nu am inchis-o intr-o grila, ci randuind putin lucrurile mi-e mult mai simplu. Cu sau fara existenta cutiei tot mancam, dar de multe ori am burdusit dulapurile si frigiderul cu alimente pe motivul “las’ sa fie”. Ajungeau sa puna presiune pe mine cu termenele, cu pierderea calitatilor lor nutritive , iar acumularea nesabuita ma deruta mereu in alegeri. Asa mi-am luat de pe cap multe lucruri ceea ce va doresc si voua🙂

18 thoughts on “CUTIA ALBASTRA CU DRAGOSTE

  1. Lola, mi-ai facut pofta cu mancarurile tale asa speciale si aratoase! Si sunt convinsa ca sunt si sanatoase.

    Dar cel mai mult mi-a placut etimologia cuvantului “entuziasm”, m-a facut sa ma intreb de cand nu l-am mai avut pe Dumnezeu inauntru.

    Merci.

    • Incerc sa le fac pe principiul “din toate, cu masura”.
      Dumnezeu nu ne paraseste nici o clipa. El e mereu inauntru, dar noi ne luam cu altele si nu-l mai simtim
      te imbratisez

  2. ma gandesc si eu de ceva timp sa imi fac un program de genul acesta cu ce sa mananc dar m-a tot tras in spate acelasi sentiment ca trebuie sa fiu disciplinata, ceea ce nu ma incanta deloc. O sa incerc sa trec peste sentimentul neplacut de inceput de dragul mancatului sanatos.

    • Nu te gandi prea mult.Sa “faci” e mereu mai simplu decat “sa te gandesti la”🙂
      Inca un mic secret.Pastreaza imprevizibilul in ecuatie, fa exceptii si nu-l lasa pe “perfect” sa se aseze in calea lui “bine”.
      te imbratisez

  3. Tot citind posturile tale despre mancare de vreo saptamana mi-a revenit dorinta de a mananca sanatos, nu ca nu as manca asa, dar imi doresc o mai mare diversitate, sa aleg produsele si pe baza valorii nutritionale si sa renunt la toate dulciurile industriale.
    Un meniu saptamanal al fi ideal! Merci de idee!

  4. In viata mea am 3 cutii albatre, prima o pregatesc de aproape 22 de ani, apoi in decursul anilor am mai adaugat inca doua, mai mici,pentru baietii nostrii. Mancarea din cutiute (lunch sau bento boxes) este invelita zilnic cu dragostea mea.

Leave a Reply

