PRIVIND INAPOI

Calculatorul meu s-a declarat plin pana la refuz si imi tot punea pe ecran  mesajul ca e nevoie sa mai sterg din documente. Curatenia asta impusa, initial mi s-a parut o corvoada, dar s-a dovedit, pana la urma, a fi o calatorie tulburatoare prin propria viata. Pastrez in computer o gramada de chestii care mi-au trezit interesul sau m-au pasionat la un moment dat. De foarte multe am uitat si a fost interesant sa le redescopar. Mi-au dat o imagine a drumului de pana acum.

Realizez ca munca de a ma deslusi mi-a fost una asidua. Intr-o vreme ma evaluam. Am gasit rezultatele feluritelor teste pe care le-am tot facut. Conturau o fiinta in ale carei calitati si daruri nu credeam. Mi-au mai trebuit niste ani  sa ma vad, sa ma recunosc, sa ma iubesc.

Fisierul numit Grati e puzzle-ul cautarilor mele. Titlurile documentelor sunt un amuzant amestec de poezie, spiritualitate, retete culinare, posturi de Yoga si lucruri mai practice, cum ar fi un curs de dresat cateii. Acolo Platon sta langa calugarul Milarepa si Pitagora, domnul Gellu langa Ghandi, Horia Bernea langa un manual de gramatica. Numerologie, misterele autovindecarii,viata sfantului Francisc di Assissi, Evanghelia dupa Matei, Isis Unveiled a doamnei Blavatsky. Cate si mai cate…

Voiam cu tarie sa inteleg, imi doream un raspuns la chinuitoarea intrebare “ce caut aici?”. Nu l-am gasit, dar intre timp nici nu-l mai caut. In schimb am descoperit ca nu sunt singura, ca intrebarile si spaimele ne sunt comune, iar viata nu e despre a intelege ci despre a fi. Asa ca practic fiintarea si ma simt fericita.

Uitati ce rezumat frumos am gasit despre practica:

  • Practica inseamna sa experimentam cine suntem cu adevarat.
  • Practica inseamna sa fim cu viata noastra asa cum este, nu asa cum am vrea sa fie.
  • Practica inseamna sa vedem conflictul dintre ce vrem si ce este.
  • Practica inseamna transformarea suferintei noastre inutile.
  • Practica inseamna sa fim prezenti in, sa experimentam orice lucru ce ne blocheaza, orice lucru de care ne agatam, orice ne blocheaza accesul la adevarata noastra natura.
  • Practica inseamna sa intoarcem spatele continuei cautari a confortului si incercarii de a evita durerea.
  • Practica are de-a face, in cele din urma, cu un singur lucru: cu frica ce sta la baza existentei umane – frica de a nu fi.
  • Practica inseamna sa ramanem cu bunavointa in orice ne ofera viata.
  • Practica inseamna sa vedem prin sistemul nostru de convingeri; astfel incat ele nu ne mai conduc, chiar daca nu dispar.
  • Practica inseamna sa trecem de la o optica centrata pe noi insine la o optica centrata pe viata.
  • Practica inseamna sa invatam sa fim nimeni; sa nu oferim soliditate nici unui sistem de convingeri – ci pur si simplu sa fim.
  • Practica inseamna sa invatam sa fim fericiti; dar niciodata nu vom fi fericiti pana cand nu vom trai cu adevarat nefericirea noastra.
  • Practica inseamna sa crestem treptat constienta de noi insine si a modului in care ne relationam cu viata.
  • Practica inseamna sa trecem de la o viata dramatica la o viata lipsita de drama.
  • Practica inseamna intotdeauna reintoarcerea la adevaratul sine.
  • Practica inseamna sa intelegem odata paradoxul faptului ca, desi totul este haotic, totul e bine asa cum este.
  • Practica inseamna sa invatam sa spunem “Da” la orice, chiar si cand uram asta.
  • Practica se intoarce intotdeauna la simpla bunavointa de a fi.

4 thoughts on “PRIVIND INAPOI

  1. Si eu caut acelasi lucru, adica raspunsurile la “cine sunt ?” si la “ce caut aici?”🙂 si e ciudat de frumos cum in dimineata asta de toamna bucuresteana eram convinsa ca ai postat ceva nou si m-am indreptat repejor spre blogul tau, sa imi las sufletul bucurat de sufletulul tau, dis-de-dimineata. Stiam ca ai mai adaugat o comoara in sipet🙂 Iti multumesc ! Voi fi mai mult, decat sa fiu un om plin de intrebari. Te imbratiseeeeeeeeeeeez !!!

  2. Prin urmare bunavointa, sau bunul gust, de a fi cine suntem. De a fi, nu de a avea, nu de a parea… de a fi prezenti cu calm in fiecare clipa chiar daca, uite, am mai facut o mica nefacuta, chiar daca, iata, se mai strecoara cite o intrebare: de ce? si cite un regret: de ce nu?!

  3. Pingback: Scriu pentru tine: editorial invitat. (1) - Sheblogs

Leave a Reply

