PACHET DE LA TATA

Dragul de tata…asa ma gandesc la el, iar fraza inceputa in gand, lasa loc unei bucurii fara alte cuvinte. Mi-l inchipui trebaluind in curtea casutei lui de la tara, printre: flori, copaci, straturi cu legume. Sunt fericita ca s-a reconectat la ritmul simplu al vietii. De cate ori vorbim simt ca e bine, senin, optimist si ma rog sa fie pentru mult timp asa.

Saptamana trecuta a sosit  pachetul cu bunatati de la el din gradina. Nu va puteti imagina nerabdarea cu care l-am asteptat, veselia cu care l-am scotocit si pofta cu care am mancat din roadele pamantului.

Mi-a trimis multe pungi cu miez de nuca, drept urmare a vaicarelilor mele nesfarsite ca aici nuca este foarte  scumpa. Pai n-are tata nuc in curte, cu nuci mari, rotofeie , cu pielita bruneta si n-are tata toata vremea din lume sa le sparga? Are!

Pentru ca de magiun nu ma pot atinge din cauza zaharului mi-a deshidratat prune dulci-acrisoare a caror carnita era nici uscata, nici prea moale, ci numai buna. Vorbesc la trecut despre ele pentru ca au disparut rapid.

Distanta dintre noi nu prea imi da acces la rosii in stare proaspata, dar le deshidrateaza, le pune in pungi vidate si asa calatoresc fara probleme pana aici. O parte le-am asezat in borcan, cu ulei de masline, rasfirand oregano printre ele, pe celelate le pastrez cum mi le-a trimis. Sa vedem care se comporta mai bine in timp, desi cred ca le voi da gata inainte sa expire nestiutele lor termene de garantie.

Printre pungi am gasit, dovlecei galbeni, abia culesi. Doar unul, aflat mai la fundul cutiei s-a storcit, in rest au ajuns intregi, iar noi i-am mancat aproape cu sfintenie.

L-am incurajat pe tata sa-si ia certificat de producator si sa se ocupe ca minunile astea crescute cu iubire sa ajunga la oameni

Mi-e draga viata in frumusetea ei simpla care se lasa cunoscuta, revelata in lucrurile  obisnuite, care ma face sa-mi recastig brusc inocenta, care ma leaga de tata, de toti ai mei, iar prin ei de pamantul din care sunt facuta. E ciudat cum o stare atat de volatila imi intareste radacinile.

Imi place sa mananc, sa iubesc, sa ma joc, sa creez. Multumesc zilnic pentru limpezimea ochilor, pentru varfurile degetelor mele sensibile, pentru nasul nu tocmai mic, dar neintrecut in a prinde subtile miresme, pentru inima larg deschisa. Multumesc ca sunt aici, parte din experienta asta extraordinara, rontaind nuci si punand rosii uscate aproape in toate mancarurile!

This slideshow requires JavaScript.

21 thoughts on “PACHET DE LA TATA

  1. ce minunat e sa primesti pachet de acasa! am primit si noi unul de curand…nu am avut rabdare pana acasa si l-am deschis in parcarea Atlasibului:)) Carti, si un sah (nu-mi mai aduc aminte cum se joaca, dar o sa caut regulile pe net), lapte praf pt sotul meu, si felicitari de ziua mea si pentru aniversarea casatoriei. Din pacate buretii chiar daca au fost pusi intr-o groaza de sare s-au stricat…dezamagirea a fost mai mare pt ca cumparasem deja smantana😀

  2. Parca-ti vad bucuria de pe fata la primirea pachetului, iar pe tata mi-l imaginez cu inima cat un ,,bostan”(am citat) ca a putut sa faca asta pentru tine.Vizita ta la casuta lui ca din povesti, l-ar face tare fericit,sa te rasfete cu toate bunatatile.
    Bucuriile pe care vi le faceti au valoare imensa, fiindca au mult suflet in ele si va doresc sa aveti parte de cat mai multe astfel de momente.
    Produsele si imaginile arata grozav!
    Felicitari expeditorului!

  3. Vreau si eu dovlecei gaaaalbeni si verzi-alburii, aici nu sunt decat zucchini! Si sa mangai manzul pe botic. Si sa te tina rosiile vreo doua luni;)

    Esti magica pentru ca mananci salati din gradina ursului:)

    • Putem aranja o excursie la mosie daca ne nimerim impreuna in RO, mai putem aranja expedierea unui nou pachet, numai sa mai fie dovlecei cand vii tu aici, cat despre rosii…nu promit nimic🙂
      Din gradina generalului:)))

      • Genarului…si tu esti fata lui… “cu ochii gânditori, dulce ca visele mării”. Am glumit, era asa, un fel de wishful thinking. Mi-as dori si eu o gradina cu de toate, dar sa fie si marea aproape:)

  4. Sa-ti traiasca parintele drag……imi imaginez cu cata bucurie ti-a pregatit el pachetul si ti-a asteptat emotia descoperirii bunatatilor…..Nuci…rosii….dovlecei….magieeeeeeeeeee…..
    Zi-mi te rog rosiile alea micute,sunt luate din tara,adica semintele……?
    …O seara minunata va dorim…si va imbratisam……..

  5. Da,semintele se gasesc in RO. Eu le reciclez de cativa ani,imi fac propriile rasaduri. Pe cele mici,ca margelele Lolei,cireselele,le-am obtinut de cativa ani,de la un prieten. Am sa pastrez mai multe seminte in toamna si va pot oferi cu drag.

    • Parintii mei s-au ocupat de gradina dintotdeauna.,si-au facut-o f bine…Insa ne dorim,eu si sotul sa ne implicam si noi,iar rosiile astea ne-au cucerit…Tinem legatura prin draga de Lola….da?…ne dorim semintele mult de tot…..Va dorim sanatate si recolta bogata…..Sa traiti…ca ne trebuiti!…

  6. aşa tată, aşa fiică.🙂 un mic rai are tatăl tău acolo, iar bucatele-s aşa de fermecătoare că pun pariu că înainte să le papi le-ai pupat şi mulţumit că sunt. magic magic! pot şi eu excursie la rai în iarnă?

  7. foarte bune nucile, dar exista si magiun fara zahar in magazine: cel de la Topoloveni. Bine, mai sanatos ca al bunicilor nu e, dar este foarte reusit.

  8. ce mi-a placut!!!!🙂 m-am simtit aproape de ce simti si m-am simtit mai aproape de mama mea care munceste pamantul cu la fel de multa dragoste si placere🙂
    Mihaela

Leave a Reply

