MUSA

E  un timp magic. Pe 12 august s-a implinit un an de la nunta noastra de pe stanca. Sacrul ei nu se lasa fisurat de nici o indoiala, desi nu putine m-au bantuit. Oh, daca ati sti cum vin incercarile, cum se insinueaza tentatiile, cum alegerile sunt greu de facut, dar n-am sa vorbesc despre asta si nici n-am sa ma plang. Scriu despre semne, despre confirmari, despre ghidajul unui spirit bun poate.

Il mai tineti minte pe Miguel? Omul asta straniu, fiind odata la mine in casa, imi spune pe cel mai firesc ton. “La tine pe canapea sta un barbat. Ma intreaba aspru din priviri ce caut aici. ” Mi-l descrie. Poate fi bunicu sau dl. Gellu,  m-am gandit, si in loc de spaima am simtit o ciudata bucurie. Ma vegheaza un inger!

Eu nu pot sa vad ingeri, dar  presimt semne, fac legatura intre nesemnificative coincidente, sunt constienta de subtiul lumii. Puterea asta vine si pleaca, volatila ca o unda de parfum, efemera ca o fluturare de aripa. S-o capat, intai trebuie sa ard. Si mi s-a dat purgatoriul. Nu era nimeni acolo sa ma judece, nimeni sa ma scuze, nimeni sa ma scape. In locul ala, prin care nu trecem numai dupa ce murim ci oricand in infinitul clipei, suntem singuri cu alegerea noastra de a iesi sau nu. E al naibii de greu!

In fine, pentru ca in fragilul meu nu stiu niciodata nimic precis, parca primesc uneori o usoara bataie pe umar, o incurajare, un “mergi linistita ca e bine”.

De data asta a fost sub forma unui cuvant pe care am inceput sa-l vad peste tot in preajma aniversarii noastre – MUSA. Il stiu din cartea poetului. E magic.

Il vad scris pe o punga mare de carton din mana unei doamne, apoi pe o masina. Prin oras ma intalnesc cu Musa-om de lumina, frate bun si drag. Il plimba in carucior pe fiul lui. Il intreb cum il cheama si-mi raspunde “Musa cel mic, cum altfel?”

Hmmm…MUSA. Iau Calea Seapelui si ma uit sa vad ce e scris acolo despre ea

Ce e musa?Acum poti raspunde: musa sunt eu

Grandoarea si modestia dorintei: astfel te cureti de tot ce e pasiune, entuziasm, deznadejde, ramanand egal in fata dorintei tale. Cu aceasta dorinta ta e modesta, pare astfel pentru ca nu doresti grozavii, dar cata grandoare e in ea, o, tu, stapan al oamenilor, in acest caz.

Atunci tu nu mai poti dori aur, dar aurul e al tau, atunci tu nu mai doresti pentru ca ai tot – intelege bine asta.

Necesitatile tale au limite, musa intelege foarte bine determinismul si-l impaca, doar constientul te face sa suferi.

Musa nu te face sa renunti – intelege asta daca poti.

...Ai avut neplaceri zilele astea si incepi sa te intrebi din nou asupra fortei tale. dar aminteste-ti bine:alaltaieri ai fost, in mod abia vizibil usuratec; ieri te-ai enervat pentru un lucru de nimic aproape…

Unde erau seriozitatea, linistea ta? Tu stii demult ca aceste obiecte urate nu trebuiau sa te tulbure, si totusi…Constientul tau si-a gasit o portita, minima, e drept, pe unde sa se strecoare. Greselile tale au declansat toate astea. Seriile cauzale, stranii, departate, abea te lasa sa crezi asta.

Iti repet insa: linistea, libertatea ta ar fi inlaturat toate.

Linisteste-te, reiati cu mai multa darzenie libertatea, zdrobeste fara mila faramele de constient care te mai incearca, revino in centrul lumii, chiar daca nu pricepi inca bine totul – si ai sa vezi

(Gellu Naum-Calea Searpelui)

MUSA sunt eu! Cred ca poetul chiar ma vegheaza.


8 thoughts on “MUSA

  1. Ciudat – Musa e Moise in Islam. O fi si asta vreo legatura?
    Zilele trecute mi-am amintit si eu de Miguel – asa – dintr-o data.

Leave a Reply

