O ZI

Zilele trec frumos.  Sambetele sunt hoinarite cu iubitu’ pe strazi inguste, pastrand  case mici, ca pentru papusi. Mai sunt pentru descoperit magazine pierdute in timp, cum e cel de esente. Sute de sticle randuite frumos, pe care daca le destupi iti rasplatesc curiozitatea cu inimaginabile parfumuri. Ah, cat iubesc parfumurile!

De sus, de pe esplanade se vede raul. Daca vrem, il putem privi prin dantela de fier a unor rotunde ferestre.

Ne intalnim cu un foarte batran lamai, ale carui radacini amintesc de preistoric. Scoarta ii e calda, prietenoasa. Imi da voie sa ma asez, sa ma odihnesc in bratele lui.

Trecem prin targul de vechituri, cautand lucruri frumoase. Vreau o fata de masa de in, tesuta in casa. Deasupra trotuarelor cu umbrele colorate e un parc, unde ne odihnim pe iarba, sub palmieri.

Luam pranzul intr-o taverna cu musamale pe masa, dar cu cinstita si simpla mancare, buna pana la Dumnezeu.

Coboram agale de pe dealuri. Trecem printr-un pasaj subteran transformat in bazar. Dau peste un magazin cu mirodenii indiene, fainuri, unt de cocos, tamarind, curmale proaspete (de care nu mai vazusem niciodata). Mancarurile mele se duc inspre zona bucatariei indiene, pentru ca multe din ingrediente lor le pot folosi linistita.

Sunt atat de bucuroasa sa fiu.

This slideshow requires JavaScript.

6 thoughts on “O ZI

  1. cat imi place sa-ti citesc randurile….sa ma uit la poze….sa ma bucur si eu de fascinanta Portugalie,dupa care tanjesc…..desi n-am vazut-o ,inca….sa ascult chitara clasica…..Am inceput azi,”Ghetele fericirii” de Gabriele Melinescu…..Cu ceva timp in urma i-am citit si Jurnalul suedez”…Doamne ce femeie….Cand te-am cunoscut ,instantaneu, m-am gandit la ea….Voi doua ,imi imaginez,aveti multe in comun…..iar eu ma simt privilegiata ca v-am cunoscut…..va adoooor!…..

  2. Pentru asta esti tu atat de speciala, ca poti sa fii bucuroasa ca esti! Ca gasesti esenta vietii in lucruri atat de marunte. Ma gandesc mereu ca e o munca titanica sa poti trai asa si, la tine, totul pare atat de simplu, de firesc! Tare mult ca bucur ca pot sa te citesc!

    • Nu sunt speciala deloc. Esenta vietii e acolo unde zici si o poate gasi oricine. Indeparteaza gandurile care spun cat e de greu. Fa lucruri fara sa le dai o semnificatie, fa-le pur si simplu, cu rabdare si bunavointa.

Leave a Reply

