MICI RITUALURI DE TRAI BUN

In zori,  fereastra dormitorului lasa sa intre lumina galbuie a felinarului inca nestins de pe strada. Vara imi place sa ma trezesc foarte devreme. Pregatesc sandwich-ul lui Claudio. Azi branza  de capra cu felii de smochine proaspete si miere. Petrecem cateva minute impreuna dupa care raman singura in blandetea casei.

Viata incepe sa se aseze. Ii simt iar magia. Alb si  vechi. Pur si trecator, doua stari, doua notiuni impletindu-se in jurul meu. Mi-am facut paine din faina de naut si de orez, cu nuci. Experimentez mereu, caut in teritoriul asta vast armonia elementelor, chimia dintre ele. Rezultatele ma fac sa torc. Sunt o pisica mare, ghiftuita. In casa miroase a trai bun. Pun de ceai si raspund la mailuri.

Sambata am cunoscut-o pe Laura, cea care mi-a trimis anul trecut cutia cu mirodenii din India. Are ochii mari si inima deschisa. E un OM. Ne-am asezat la povesti ore in sir. Am vorbit cu adevarat, adica am impartasit. Firul care ne leaga, aruncat pana nu demult peste lumea mare, acum masura doar cativa zeci de centimetri. Va fi aici pentru un timp si sunt fericita s-o am atat de aproape.

De data asta alte pretioase daruri mi-a adus, nascute din abundenta  Mamei Naturi si pasiunea unei femei. Vi le recomand calduros, m-au incantat, mi-au facut micul meu ritual de frumusete mai pur. Sapunul e suav, deodorantul foarte rezistent desi afara sunt 40 de grade, iar aici sunt dealuri de urcat, nu gluma, balsamul de buze minunat si el.

Doua vorbe despre ritual. Cand aveam starile alea oribile de die-off ale candidei, am citit ca ajuta la o detoxifiere mai rapida periajul intregului corp cu o perie de par natural. De-atunci fac asta zilnic, inainte de dus . E energizant, e foarte bun pentru drenajul limfatic si arunca cat colo celulele moarte ale pielii. Am inlocuit definitv lotiunea de corp, pe care o cumparam, cu ulei virgin de nuca de cocos. O vreme faceam unt de cocos in casa, dar rezista maxim 3 zile si ba era prea putin, ba se strica. Acum am cumparat ulei si nu mai am probleme cu termenul de valabilitate.

Exfoliant mi-am facut din sare grunjoasa, de mare cu ulei de masline si rozmarin. Am maruntit rozmarin uscat,  l-am pus in ulei vreo saptamana. Pe urma am strecurat uleiul peste sare si le-am inchis in borcan. Natural, parfumat, bun.

Ieri am avut casa plina. Am asezat masa mare pentru toti copiii, noi si Dan. Vladimir a venit cu prietenul lui cel mai bun, a gustat din rosiile pe care le cresc, m-a alintat “mamica”, l-am simtit fericit.

Seara am ramas doar eu cu Claudio, invaluiti in auriul luminii felinarelor aprinse care ne incendiaza ferestrele. Omul asta e jumatatea mea.

Gradina mi se urca, pe scara, spre cer, iar eu ma pregatesc acum sa deschid un nou pachet de lut, simtind emotia inceputului seriei de margele lisaboneze.

11 thoughts on “MICI RITUALURI DE TRAI BUN

  1. Atunci asta e semnalul pe care instinctiv il asteptam pentru a-ti trimite cartea pe care ti-am promis-o candva. Sa imi dai adresa pe mail si imediat fug sa pun la posta coletul. Te pup. Cred ca mai pun niste margele pentru Bibi. Simt ca trebuie sa mai dau din ele.

    • Cum sa nu?!
      Cantitatile sunt pentru o portie mica.
      O jumatate de cana de faina de orez si cealalta jumatate faina de naut, un pumn de nuci tocate, putina sare, o lingurita de bicarbonat. Le pui in castron si peste ele torni apa calduta si vreo 3 linguri de iaurt. Aluatul trebuie sa fie ca o crema groasa. Apa o pun putin cate putin pana cand se face consistenta respectiva, n-am masurat exact cata e.
      Ungi o tava cu unt si tapetezi cu faina, sau mai bine folosesti hartie, ca se cam lipeste. Eu o pun si in forme pentru briose pentru ca in cantitati mici interiorul se patrunde mai repede.
      Pup si eu

  2. Draga mea Lola,

    tu m-ai inspirat, iar locul asta minunat m-a chemat si prin tine. Sunt fericita si eu cu firul asta al nostru. Si abia astept sa mancam orez cu nuci😀

Leave a Reply

