VISE LANGA TOMBERON

Zilele astea m-am ocupat cu dezlegatul misterului durerii din partea dreapta, care a revenit in forta. Medicul mi-a dat de facut o multime de investigatii si analize. Pana la rezultate am avut timp suficient sa reactivez toate amintirile despre suferintele fizice trecute si sa ma inspaimant de unele viitoare, adica n-am prea fost in apele mele.  Ultimele nopti m-am rasucit in insomnii infernale.

Intre framantari, sau poate rasarite tocmai datorita lor au fost si momente de uluitoare seninatate, de traire adanca a clipei.

Aseara am primit ceea ce-mi doream de mult. Visam sa pictez pe suprafata mare, mai precis pe lemn vechi. Nu stiu de ce fixul asta cu lemnul vechi. Al doilea fix era ca vreu sa fac un paravan, unul sa fie… altfel, nu cumparat de-a gata de la magazin.

Ieri, citindu-mi gandurile, iubitu’  in loc sa ma duca acasa a luat-o spre Cabo da Roca, sa stam putin pe intuneric la capatul lumii. Pe drumul respectiv, langa un tomberon vad un dulap vechi, desfacut. Nu-mi venea sa cred. Erau acolo marterialele pentru pictura si pentru paravan. Trei placi frumoase, de lemn curat, natur si patru usi patinate. Am topait in mijlocul strazii de fericire.

Asta-noapte mi-am alinat nesomnul imaginandu-mi ce-o sa desenez. Ba chiar m-am dus la masa si am facut niste schite, sa nu uit pana dimineata.

Desi am dormit putin, m-am trezit vioaie cu gandul ca voi picta. Am alergat jos dupa prima placa. Am curatat-o cu grija, am mangaiat lemnul si m-am pus pe treaba. Asa a aparut singuratica planeta albastra, intr-un firav echilibru, purtand pe spinare o solitara casa alba.

Azi am plutit. Nu mi-a fost frica. Am trait intr-o reconfortanta imponderabilitate emotionala. I-am aratat vietii cat de mult stiu sa ma bucur de ea, i-am spus ca nu mai am nevoie de drama, si nici sa fiu data cu capul de prag ca sa pricep. Cu tot sacul de griji omenesti, cu toate indoielile, incertitudinile, fricile si durerile mele stiu sa ma bucur. Am invatat lectia “nu e o cale spre fericire, fericirea e calea”.

12 thoughts on “VISE LANGA TOMBERON

  1. Esti extraordinara,te admir foarte mult si am invatat numai lucruri bune si frumoase de la tine.
    Zi de zi imi umpli inima de bucurie,iar in unele zile chiar ai invatat-o sa danseze vals.
    Multumesc pentru tot ceea ce imparti cu noi.

  2. si eu te admir foarte mult, Lola! : ) insa uneori mi-era si ciuda pe tine, apoi imi dadeam seama ca ai trecut prin multe, ca ai platit pretul (nu stiu daca e buna ideea asta cu pretul, insa alta forma nu-mi vine acum). te rog sa ma ierti ca, desi imi placea de tine, te si invidiam. mi-am dat seama ca mi-era mai usor sa fiu alaturi de cei napastuiti, insa acum incep sa ma bucur si de bucuria celorlalti. inca o data, sa ma ierti. nici nu stiu daca ti-am mai spus, insa oricum te-am invidiat de mai multe ori : ))

    • Te iert din adancul omenescului meu unde mi-e ciuda si invidez, unde n-am puterea sa ma bucur pana la capat, unde simt neajunsul, neimplinirea, lipsa. Cu asta vreau sa zic ca-mi acord si mie iertare. Ea de la noi insine trebuie sa inceapa. Hai ca vorbesc ca popa🙂
      Stii cum se zice, sa nu-ti doresti sa fii in papucii altuia ca numai el stie ce duce.
      Te imbratisez cu toata dragostea si iti multumesc. Ce scoti la lumina lumina se face.

  3. geniala ideea cu paravanele. presimt un inceput de poveste…de ce nu ne-am ascunde dupa paravanul povestii noastre? de ce sa nu fie si el parte din casa noastra? sigur intelegi ce vreau sa spun….te pup!

    • draga mea draga
      gasesc paravanele absolut irezistibile, misterioase, romantice. stai sa-l vezi pe al meu gata🙂 si cum zici sunt minunate pentru povestit pe ele

Leave a Reply

